Gå til innhold

NAV-sykemelding ol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått sykemeldt siden okt 09. Er fortsatt mye syk og kommer nok til vedvare en stund til. Er inne i en veldig dårlig "periode". Sliter med en kronisk sykdom som heter meniere..Flere her inne som har det kanskje?

Saken er at jeg har fundert litt på omskolering/yrkesrettet attføring når jeg blir litt bedre. Har også tidligere tatt omskolering for noen år siden. Avsluttet tidlig i siste året da jeg fikk et supert jobbtilbud jeg ikke kunne takke nei til. Etter 2-3 år i denne jobben ble jeg nok en gang syk og dårlig pga mye stress ol. Forferdelig lei av å være støtt dårlig, og ønsker selvsagt å være i jobbb! Jeg ville ikke ende opp til å bli ufør, det er jeg alt for ung til.

Det jeg lurer på, er om det dumt av meg å ta et møte med NAV for å forhøre meg om hva som skal til for å få omskolering igjen. Er det litt tidlig å spørre om siden jeg fortsatt er sykemeldt? Og er det riktig av meg å sjekke ut dette utenom legen min?

Liker å sjekke ut mulighetene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare fullføre det siste året du hadde igjen og betale for det som de aller fleste andre?

Kan virkelig ikke tro at du skal få enda en runde med betalt utdannelse på fellesskapet.

Skrevet

Selvfølgelig går det vel å sjekke mulighetene. Det gjør vel alle!! Synes det bra du ønsker å delta med skattepenger etter endt utdannelse i stedet for å forbli uføretrygdet!

Skrevet

Jeg har gått gjennom akuratt det samme som du skriver her...kunne nesten tru det var meg som skrev det :)

Jeg har søkt omskolering / attføring igjen for 1 mnd siden og saken er under behandling .. det kan ta tid ..

men om du har planer for det og ønsker sterkt å søke , kan du snakke med legen din om det ,for han må jo også fylle ut en del papirer som skal til nav..

men det var faktisk nav som tok kontakt med meg etter at jeg hadde vært sykmeldt i 6 mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...