Gå til innhold

Hva synes dere om guttenavnet Silas??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er fint, men er det for spesielt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Navnet i seg selv er veldig fint, men det har blitt litt ødelagt for meg da jeg forbinder det med den psyke monken i DaVinci koden...

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint!

Skrevet

Nydeli navn! Liker det veldig godt.

Han var jo en av disiplene til Jesus.

Skrevet

Helt ærlig så synes jeg det er litt for spesielt..

Men er jo bra ikke alle velger like vanlige navn som jeg velger:)

Skrevet

Kjempefint, kjenner en liten gutt som heter det :-)

Skrevet

Det første jeg tenker på er jo munken i DaVinci koden, men det er uansett et veldig fint navn :)

Skrevet

Nydelig og en av mine ynglingsnavn selv om jeg ikke er noen fæn av hebraiske navn.

Skrevet

Jeg ville nok ikke tenkt på det som et navn...

Skrevet

Har aldri hørt det før, så har ikke noe "forhold" til det. Helt ok....litt vel spesielt etter min smak;-)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:)

Kanskje vi kan tenke litt mer seriøst på det da. Liker det selv, men trodde kanskje at alle syntes det var for spesielt! Det er jo noe med at ungen skal leve med navnet også; ikke bare vi foreldre som skal like det. Vanskelig å velge navn!!

Skrevet

Selv om jeg liker det godt, ville jeg ikke brukt det på et barn dersom søsknene f.eks. har veldig norrøne navn eller lignende. Så ville sett det litt i sammenheng med søsknenes navn også.

Skrevet

Jeg liker det ikke i det hele tatt. Likte det ikke før Da Vinci koden og hvertfall ikke etter. Tenker nå bare på han munken.

Uansett litt for spesielt for meg!

Men tenkt hvor bra det er at ikke alle liker de samme navnene! Da hadde jo alle gått rundt å hetet Emma og Lukas :)

Skrevet

Synes det er helt nydelig. Foreslo det til minstemann, men mannen min var ikke enig....

Skrevet

Synes ikke det var fint, høres ut som du prøver å si sTilas, men glemmer t`en

Skrevet

I love it!! ;)

Minstemann heter det, faktisk. Den munken som alle nevner tenkte jeg ikke på i det hele tatt! Faktisk har jeg det fra Weeds (bortsett fra Bibelen, selvfølgelig). Liker det bedre på engelsk, så jeg håper vi flytter til utlandet en gang :P

Skrevet

usj jeg tenker også bare på DaVinci koden når jeg hører det navnet! Så er blir det ingen som heter Silas... :P

Ellers syns jeg det er veldig uvanlig og det er jo kanskje i og for seg positivt.

Og man kan jo ikke la være å velge navn ene og alene på grunn av karakterer i bøker. Hadde vært værre om det var en faktisk person som het det. A la Vidkun eller lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...