Gå til innhold

Beste tips mot tørr/atopisk hud baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke kremer/oljer er det som fungerer?

Nurket har litt tørr hud, har smørt med fuktighetskrem fra Natusan men syns ikke den virker godt nok.

Skrevet

Natusan funket ikke for oss heller.. Bruker Mori Of Norway, denne funker kjempegodt (-: Kommer i hudkrem, stellesalve og badeolje, veldig fornøyd med disse. ellers har lille litt atopisk eksem, og på det bruker jeg norvis sin eksemkrem. Det som er bra med disse produktene er at de inneholder bare naturlige ingridienser, fant Mori på grønn hverdag, der fikk den masse skryt (-:

Skrevet

Her bruker vi A-derma Exomega som fås på apoteket, fungerer veldig bra på lille snuppa :)

Er det mer irritert rød hud bruker vi som mammamorild her, Norvis sin eksemkrem.

Skrevet

Og hvor kjøpes Norvis eksemkrem?

Takker for tips jenter! :)

Skrevet

norvis.no :)

Skrevet

Norvis sin eksemkrem er den absolutt beste kremen man kan få :)

Den har fjernet alt eksem på min gutt... Fantastisk!

Babysalven er også helt fantastisk.. Aldri hatt sår i rumpa. :)

Skrevet

Lillemann har tørr hud i ansiktet, og på det smører jeg med A-krem.

Skrevet

A-derma Exomega og Locobase Repair har vi brukt. Men siden vi ikke synes dette funker, så skal vi til legen i dag.

Har bestilt Novis sin nå, siden jeg så denne tråden :) Så satser på det, å så får vi høre hva legen sier i dag.

Skrevet

Lillegutt er sterkt plaget med atopisk eksem... Har vært til flere forskjellige leger, og alle sier forskjellig.. :P Men det som ser ut til å hjelpe veldig mye er å bade han i masse babyolje hver dag! (olje i vannet) Og smøre hvitt med a -derma fuktighetskrem. Da blir huden hans veldig myk! :) Ellers så bader han i kalium bad ett par ganger i uka, kløedempende "saft" som has oppi badevannet. Og smøres med kortison. (grad 3)

Hvis din klør seg mye på ulike steder på kroppen, så hadde jeg gått til lege og fått noe for det.. :)

Ønsker deg lykke til videre! =)

Skrevet

Hei. jeg har prøvd norvis eksemkrem på gutten min i dag (etter at andre kremer synes ikke til å virke) og han har fått ENORM reaksjon, svær rødt området rundt...venter litt før jeg ser an hva vi gjør videre...

Skrevet

Vi har veldig god erfaring med Aderma Exomega som forebyggende behandling.

Skrevet

Begge mine små har tørr/atopisk hud. Locobase fetkrem, drøy i bruk. Smører de med denne morgen og kveld og da holdes det i sjakk. Er enkelte ganger behov for mildison/locoid, og da er det lurt å smøre på med en gang man ser antydning til eksem. Holder stort sett å smøre et par ganger med salvene, så er det vekk.. Jeg har kuttet ut å høre på legens anbefaling ang salvene.. de sier en skal smøre så og så mye og trappe ned.. blablabla.

Jeg er atopiker selv og har slitt med eksem i årevis, og all erfaringen min sier at det viktigste er fuktighet morgen og kveld :-)

Skrevet

Oljebad dagelig! Lufttørking. Blå eller rød Apobasekrem. Aderma er kjempebra, men også kjempedyr når man skal smøre 3 ggr dagelig, for det bør du.(Og når barnet blir større går det myyye krem...)

Dersom huden klør: KP bad alternativt grønnsåpebad. Fuktighet, fuktighet, fuktighet for å forhindre kløe og dermed sårdannelse

Husk, ikke la barnet bli for varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...