Gå til innhold

Plutselig problemer med mating....(samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er snart 3 mnd'er og frem til forrige uke så har vi aldri hatt problemer med matingen. Men nå blir han vrang og trenger lang lang tid på å spise, selv om han er sulten! Da lurer jeg på hva jeg egentlig gjør feil?

Han begynner å vri seg etter veldig kort tid. Ender ofte med at jeg må legge ham ned og da spiser han til slutt - liggende på sofaen.

På natten og tidlig om morningen er det vanligvis ikke noen problemer.

Er det noen som erfaringer eller tips å gi?

Han får mme på flaske pga har ikke brystmelk.

Skrevet

Har du flasketutter som er tilpasset hans alder?

Skrevet

Ja, bruker 3'er tutter og han er 3 mnd'er. Kanskje det kan hjelpe å gå over til 4'er allerede?

Skrevet

Nei, da vet jeg ikke helt... Er det noe annet som kan påvirke formen hans? Har han vært syk i det siste? Forkjølelse kan gjøre det vanskeligere å spise hvis han har tett nese eller er plaget med sure oppstøt, men siden du ikke nevner noe om det regner jeg med at det ikke er noe sånt heller.

Men det kan jo også hende at det rett og slett blir for mange inntrykk så han ikke får ro til å spise? Siden han tydeligvis spiser når han er søvning. Har du forsøkt å skjerme han fra alle inntrykk mens han spiser?

Skrevet

Det er veldig rolig rundt ham når han skal spise..men han begynner å sutre og vri seg selv om han har vist han er sulten før han fikk flaska.

Tar ham også opp for å rape slik at det ikke er luft som plager ham, men det hjelper ikke!

Han blir stresset av matinga virker det som, og vi bruker laaang lang tid for å gi ett måltid.

Han er frisk som en fisk også!

Skjønner det med ro rundt ham når han skal spise, skal prøve det ut enda bedre, selv om det er bare oss to hjemme når han spiser vanligvis. Kan jo aldri ta ham med ut når det er slik, da er det hvertfall mange inntrykk! Men da blir han ikke vrang, da har han bare ikke "tid" til å spise der og da. Så blir bare littegrann og et godt måltid når vi kommer hjem etter en liten stund.

Skrevet

Sånn var det med lillegutt her også... Er i en sånn periode nå også. Nekter grøt, middag og melk på dagtid. Til nød får jeg i han litt middag, bittelitt grøt, men han sitter å kniper igjen munnen. Om jeg prøver å tulle med han, få han til å smile, så smiler han mens han samtidig prøver å knipe igjen munnen. Frukt/yoghurt glir ned.

Men selvom gutten min har vært sånn i perioder har han lagt godt på seg og følger kurven sin. Så mitt råd er å ikke beskymre deg så veldig, så lenge babyen din er blid og fornøyd og legger på seg. Har gått veldig bra her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...