Gå til innhold

Brystreduksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg har alt for store bryster i forhold til kroppen, er ca 162 høy og veier 52 kilo både før og etter svangerskap og har størrelse 70 e - 75 dd i bh..

Lurer på om dette er noe jeg kan få dekket eller om jeg må betale for slikt selv? Har i flere år vært plaget med nakke og rygg problemer og har alltid hatt problemer med å finne bh'er som passer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med fastlege og legg frem problemet ditt.

Jeg har nettopp ordnet meg legetime selv, for å få diskutert dette med min lege. Vi pratet om det for 6 mnd siden og jeg fikk rekvisisjon på fysio. Der lærte jeg meg noen øvelser for å styrke ryggen, men det holder ikke i lengden for meg.

Jeg handler ikke undertøy i norge, men jeg tror omregnet til norske størrelser så bruker jeg 75H, jeg er 165 høy og 64 kg..

Jeg mener og tror (og det virket sånn på lege også) at jeg får dette dekt.

De måler visst cm fra kragebein og ned til brystvorte har jeg hørt, man kan ikke ha før høy bmi (ikke noe problem i ditt tilfelle) og man må ha problemer som feks stiv nakke, rygg, treningsproblemer, utslett under bryst osv for å få det dekt, men det avhenger nok mye fra lege til lege dette.

Ta som sagt kontakt med lege og hør. Lykke til!

Her er en link til hvilke sykehus som utfører inngrepet og evn ventetid:

http://www.frittsykehusvalg.no/start/#

Skrevet

Da får du nok dekket dette.

Jeg er 164 og veide da 58kg. Brukte 75e.

Var ingen problem å få det dekket.

Snakk med legen din og få ha til å sende en henvisning til det sykehuset du ønsker å operere i.

Skrevet

Det får du dekket :)

Men du må betale litt selv selvfølgelig.. BHen, egenandel og sjekkene.. så blir jo rundt 1500 kr å betale til sammen :) men bedre enn 20-30 000 :)

God bedring :)

Skrevet

Dere som har gjort det, hvordan ble resultatet? Beholdt dere følelsen i brystvortene osv? Har lest at man kan miste følelsen og det vil jeg ikke...

Skrevet

Kjempefornøyd med resultatet! Fikk enda mer sensitive brystvorter etterpå, så kan ikke klage på følelsen der hvertfall.

Skrevet

Det har jeg ikke hørt før.. :) Bare at man kan miste følelsen..

Vet du om det er like risikoer for brystløft som for reduksjon? Har tenkt litt og lurer på om jeg skulle bare løftet de i stedet.. Blir aldri klok på detta..

HI..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...