Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke hvor langt jeg er på vei jeg.........høres sikkert rart ut, men. Sånn her er ståa:

Jeg har ikke hatt menstruasjon siden første uka i januar, med unntak av en dag da jeg hadde en kraftig blødning. Testet meg for en stund siden, men husker ikke når det var. Testen var i alle fall negativ. Men nå er alle tre testene positive, og den med ukeindikator viste 3+ (altså, etter legenes regning 5 uker elr mer).

Her inne ser det ut til at dere alle har full kontroll.

Noen som har noen formening om dette?

Eller flere enn bare meg som er veldig usikker på termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen gangerckan det vel ta flere uker før man får positiv test?! Kan jo hende du var gravid allerede i januar å hadde en festeblødning da? Hmmmm. Angående ukeindiktatoren vet jeg ikke. Er de helt sikre? Ingen erfaring m de:)

Skrevet

hvis hun ble gravid i januar skulle vel testen vist mere?? litt usikker men går den til 4+....? hvis ikke den går lengre enn 3+ og hun muligens kan være lengre på vei så er jo ikke den til å stole på ihvertfall ...men vil jo ikke tro at du ble gravid i januar hvis det ikke er lenge siden du testet positivt....

det beste og det jeg personlig ville gjort var å få tatt en blodprøve eller evt en innvendig ul for å finne ut av hvor langt du er...

Skrevet

Tror kanskje jeg testet meg i siste halvdel av februar, og at jeg hadde den blødningen like etter, sånn i begynnelsen av mars kanskje.

Etter symptomene, mener jeg at jeg kanskje kan være en mnd eller litt over på vei. Men jeg er ikke spesielt kvalm, noe som er rart, fordi i de to andre svangerskapene har jeg vært så kvalm at det har vært nødvendig med innleggelse.

Men denne gangen er det annen far da.

Har ikke noe spesielt synlig mage heller, men nå er jeg ikke av de som blir veldig store heller da. ;)

Må vel bare bestille time til legen, men det er litt stress det også.

Skal reise til Kreta på torsdag - HVIS skyen legger seg. ;)

Pluss at vi står midt oppi flytting. Har aldri vært særlig god på planlegging jeg altså.... ;))

Skrevet

testen gikk bare til 3 +, stod det i bruksanvisningen. :)

Skrevet

ja at deg en tur til legen;) høres lurt ut:)men hvis du regner ifra den blødningen tidlig i mars så er det jo rundt 5 uker....tipper det stemmer jeg.....

ang symptomer så tror jeg ikke du skal legge noe mening i de...jeg har ikke vært nevneverdig kvalm en eneste dag og er snart 12 uker...magen kom for ett par uker siden...

hadde det ikke vært for at dette er ivf baby og uteblitt mens hadde jeg aldri gjette at jeg var gravid.....dvs begynner å kjenne det nå da men ikke før de 2 siste ukene..

håper du kommer deg til kreta!!xxxx;)

Skrevet

Ja, er ikke tvil om at jeg er gravid iallefall.

Håper også jeg kommer meg til Kreta (kryssser fingrene) xxxxxx :)

Skrevet

nei det er det ingen tvil om det med den 3 + test hehehe:)

du jeg tok en titt på siden din.ser du har blogg når jeg kommer inn på profilen din...jeg har blogget i ukes vis men får den bare ikke fram på profilen min???? hva f..gjør jeg feil??

er det noe med linken eller noe?blæh...:)

Skrevet

vet ikke hvorfor den ikke kommer opp jeg.

Jeg bare skriver bloggen og trykker på når jeg er ferdig.

Ser du kan lage egen linkadresse elr noe under, men det har jeg glatt oversett. Kanskje det har noe med det å gjøre?

Nå følte jeg meg alt annet enn flink her! hehehehe :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Idag var jeg på en tidlig ultralyd på Medicus i Trondheim.

Der fant de ut at jeg er 11 + 5! :)

Dette er en midlertidig termindato, fram til den som blir satt på ordinær ultralyd om noen uker.

Uansett så er jeg happyyyyyy, fordi det er deilig å ha NOE å forholde seg til. Fikk ikke sett om det var gutt eller jente jeg venter, men alt så normalt ut. Ingenting som er bedre enn det! :) hurraa! :)

Skrevet

Gratulerer med å endelig få vite :) Omtrent like langt som meg du da, er 11+6 ifølge meg selv og 11+3 ifølge legen idag!

Skrevet

Tusen takk! :)

Ja det var virkelig deilig å få noe å forholde seg til. :)

Så nå er neste problem. hehe.

Siden terminen blir i mndsskiftet november-desember, aner jeg ikke om jeg tilhører november eller desember terminklubben.

Jeg har jo ingen fullgåtte svangerskap bak meg, og jeg har forstått det slik at jeg ikke skal regne med å gå tiden ut denne gangen heller.

Derfor har jeg nå meldt meg inn i novemberklubben, selv om jeg håper jeg går til desember, som jeg egentlig skal :)

Legen din og du er veldig enige da, når det bare er noen få dager som skiller :)

Jeg har alltid trodd jeg har kommet en uke eller to lenger, enn jeg faktisk har. hehehe-har sikkert en god intuisjon, så jeg vet det veldig tidlig når jeg er gravid, eller no sånt :-P

Skrevet

Nei, jeg er ikke sikker. Husker ikke sist jeg hadde mensen, sto 3+ på ukeindikatoren hos meg. Men tror ikke det kan slingre med mer enn 1 uke uansett. Jeg har bare regnet ut at min termindato blir 31. des.

Og mange som er sikre på sin termin, kan få en annen termin rundt uke 18 uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...