Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 pga arbeidsledighet skal jeg igang med tiltak via nav ... men sitter nå med en anelse om at jeg kan være gravid.. litt for tidlig teste enda, så vet selvfølgelig ikke sikkert. men har jeg rett på permisjonspenger dersom jeg blir værendes i tiltak med nav gjennom svangerskapet?? sliter litt med finne jobb, eller retteresagt finne arbeidsgiver som tør og gi meg jobb, fysisk grunn til det uten at jeg vil komme inn på det her ..
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Så lenge du har arbeidsledighetstrygd teller det på lik linje med vanlig lønn. Enkelte andre tiltak fra nav teller ikke på lik linje, men husker ikke hvilke. Når du skal beregne hvor mye du får i foreldrepenger kan du velge å legge ved ligningen for de 3 siste årene dersom du da hadde bedre inntekt. De vil da regne gjennomsnittet av disse 3 årene!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Den treårsregelen tror jeg desverre bare gjelder for selvstendig næringsdrivende. Så vidt jeg vet vil du få bruke dagpengene som grunnlag for foreldrepenger, men det blir da en vesentlig lavere utbetaling enn om du var i jobb.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 siden det blir så mye mindre enn om jeg hadde vert i jobb har jeg da andre økonomiske rettigheter? jeg er nødt vite med tanke på å ta et bevist valg om livet vårres videre dersom jeg faktisk er gravid, vil jo det beste for våre små!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå