Gå til innhold

Hjelp..alt etter 1 måned...

Anbefalte innlegg

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid...og merker det alt kraftig i bekkenet..Fikk veldig kraftig bekkenløsning i forrige svangerskap. Hvordan i alle dager skal dette bli fremover? Jeg har jo 8 måneder igjen..Har bare lyst til å legge meg å grine..Hadde regna med at jeg merket plagene senere..Er det noen som kan komme med trøstende ord? Blir det bare verre og verre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141740630-hjelpalt-etter-1-m%C3%A5ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

gjør små øvelser og ikke gjør ting som gjør vondt for deg.. ta masse pauser..

har du sakkosekk,så kan du ligge på magen der..

Pilates ball sitte på den og gjør små øvelser..

hør evt med jm ang øvelser..

nevn til legen din ang bekkenløsningen så du kommer deg til fysioterapaut f.eks..

Hei:)

Venter nr 2 med termin 8 juni. Fikk kraftig bekkenløsning etter 2 mnd og har vært fullt sykem. etter 4 mnd.

Mest sansynlig blir det bare værre, så LYTT til kroppen din allerede. Mine råd er - korte turer, ikke ligg i sofa men sitt, gå på svømming og krål med beina, ikke frosketak (om du skjønner?)) Ikke løfte tungt (om du kan unngå det i aller største grad) Og generelt ta livet med ro - er desverre ikke annet å gjøre.

Jeg må ha hjelp til det meste nå, men er glad det ikke er så ille at jeg havner i rullestol. Ser lyst på dette til etter fødsel, man må nesten det:-) Lykke til;)

Takk for tipsene...jeg håper bare at jeg skal klare det. ..må jo selvfølgelig det..Forrige gang ble jeg veldig dårlig etter 5 mnd...lurer bare om det blir verre enn det ble på det verste da. Den gangen kunne jeg ikke gå noe sted på slutten. Måtte sitte bare jeg skulle pusse tennene om morgenen.. Klarte å gå inn på fødeavdelingen, men det var vondt. Gikk til fysioterapi og opptrening da..i slynge og på stor ball. Bør jeg begynne å trene stabiliseringsøvelser på stor ball nå f.eks.?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...