<3guttemamma<3 Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Er det noen som har beholdt navlepiercingen? Jeg har ikke lyst å ta ut min, men må nok sette i en lang stang snart:) jeg har jo lest div historier om strekte hull og at hullet har blitt stygt.. Noen med erfaring?
maya666 Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 hadde piercing i navelen da jeg gikk med min datter i 2003.. tok den ut da jeg var ca 15 uker på vei.. ettter anbefaling av jordmor.. satte den inn igjen ca 2 mnd etter fødselen. ikke noe problem.. er gravid igjen nå.. tok den ut med da jeg var ca 10 uker på vei.. er i uke 30 nå.. regner med jeg setter den inn igjen etter fødselen... (har flere piercinger og.. )
<3guttemamma<3 Skrevet 18. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2010 Okej. Er kanskje like greit å ta den ut:) Jordmora mi har ikke sagt noe om den selv om hun har sett den hver gang. Hmm.. Prøvde å ha smykket ute ei uke før jeg ble gravid, og da jeg skulle sette det inn igjen var det nesten igjengrodd:/ Men men, det er jo ikke værre enn å stikke opp igjen seinere;)
vi3blir4 Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Jeg tok ut piercingen da jeg var ca 10 uker på vei med forrigemann, hullet ble utrolig stygt etter fødsel, rynkete og slapp hud der, så kan ikke bruke piercing der mer. Har ikke grodd igjen enda heller, dette er 2 år siden nå. Men det trenger ikke å skje i ditt tilfelle da, er mange som har like fint piercing hull etter fødsel slik som det var før.
maya666 Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 det gror ikke helt igjen. men kan være litt vanskelig å få inn smykket selv...noen ganger klarer du å stikke det opp selv, andre ganger må du til en piercing artist for å stikke opp hullet.. jeg ville ha tatt det ut, men det velger du helt selv.. men de fleste anbefaler at man gjør det..tilfelle det skulle skje noe under fødsel osv.. (man må jo ta av seg alt av smykker før fødsel, øreringer, piercinger i tunge,leppe, øyenbryn osv...) mulig det er forskjell fra sykehus til sykehus.. det vet jeg ikke..
Cassiopeia <3 Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 Er i uke 26 og tok den ut i dag, fordi jeg kjente den begynte å hekte seg fast i buksen. Har nettopp begynt å få mage, så det kan være derfor. Lege, gynekolog eller jordmor har ikke nevnt noe om den.
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 18. april 2010 #7 Skrevet 18. april 2010 Jeg er 20+6 og har min ennå, men har satt inn en fleksibel stang i gummimateriale (allergitestet og kjøpt på studio). Skal ta den ut om/når navlen vrenger seg helt. Anbefaler også å ta den ut før UL pga den gir skygger på bilder (metallkuler på gummistangen). Hvis du har metallstang i kan hullet utvide seg og bli stygt mens magen vokser, evt. revne helt. Andre medisinske grunner til å ta den ut finnes ikke i følge min lege og info jeg har funnet på nettet. Hvilken begrunnelse har JM gitt for å ta ut piercingen? Må legge til at jeg har hatt piercingen i 15 år og tror ikke den kommer til å gro om jeg tar den ut i noen måneder, i alle fall ikke når magen er under press.
Cathreen Skrevet 18. april 2010 #8 Skrevet 18. april 2010 jeg har hatt min i navlen siden jeg var 15 er nå 25, åjda som tia har flydd hehe. hadde ikke planer om å ta den ut, men måtte det da det plustelig blei stikking og sviing i hullet. regner med at den ikke gror igjen etter ti år uansett, det er rart å se magen uten, den lille tingen har i årenes løp blitt en del av meg. Men det er jo bedre å ta den ut, og nyte det fine som vi alle her har i vente og det og kunne smeike magen glatt over uten noe "hinder" Hilsen til alle piercing jentene med de kule magene
Cathreen Skrevet 18. april 2010 #9 Skrevet 18. april 2010 legger til at jeg tok den ut i uke 19 er i uke 20 imorgen hmmm :)happyy
mammaløve Skrevet 18. april 2010 #10 Skrevet 18. april 2010 Er litt spent på hva som kommer til å skje med navlepiercingene ja...har tatt ut mine (Har to, en oppe og en nede) Men nå har navlen min begynt å bli rarere og rarere, for ikke å snakke om større, så jeg er redd for at hullene i navlen kommer til å bli svært strukket med tiden. Hadde ikke tenkt hull i navlen kom til å endre seg så mye dersom man ble gravid, men har nå sett noen eksempler på at de kan forandre seg mye. Tror nok det beste er å ta dem ut, eller bytte til elastisk stang ja...om man har hatt piercing i navlen lenge gror det ikke igjen.
<3guttemamma<3 Skrevet 18. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 18. april 2010 Tusen takk for alle svarene! Jeg har faktisk tatt ut smykket nå, og kommer ikke til å ha det inn igjen før etter fødsel. Så får vi se om det er grodd igjen eller ikke. Var et "stort skritt" å ta, jeg jo hatt den der i ti år, og som ei over meg her skriver så har den jo blitt en del av meg. Og jeg synes ikke magen min er noe pen uten:( Men det gjør ikke noe, jeg har jo tross alt en bebis i magen:D
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 19. april 2010 #12 Skrevet 19. april 2010 Jeg har også piercing i navlen og har hatt den i 14 år.. så har absolutt ikke lyst til å ta den ut. Føler meg naken og rar uten..hehe. Er nå i uke 32+5 og tok den vanlige ut i går kveld.. Har kjøpt sånn med elastisk stang som jeg skal sette inn i dag. Har fått et kjempe stygt arr etter lapraskopi us og føler piercingen dekker mye av det så vil uten tvil beholde den. Tok ut piercingen ved alle ul, men ellers har verken lege eller jordmor sagt noe som helst:) Navlen har ikke presset på heller så har ikke hatt noe ubehag med den inni..så er ikke derfor jeg skifter til elastisk..men magen vil vel strekke seg mer nå på slutten så kan være greit å ha noe som følger fasongen:)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 19. april 2010 #13 Skrevet 19. april 2010 Poenget med å fjerne piercinger (medisinsk sett) før fødselen er jo at hvis noe skulle skje, er det fryktelig dumt hvis helsepersonellet skal måtte lete kroppen rundt etter smykker. For skulle det aller verste hende, og du trenger gjenopplivning, kan metallet gi stygge brannsår ved bruk av defibrillator. Jeg tok ut stanga i navlen i uke 18, har hatt den i 12 år så det er litt rart ja. Men at den skulle gro nå, da må det nok et under til! Er jo som med hullene i øret, er det grodd skikkelig så er det det ;-) Jeg håper så inderlig at jeg skal slippe å få magen ødelagt av sånne lange stygge arr som jeg har sett, men jeg var 14 når jeg tok denne piercingen, og ante ingenting om dette da. Og nå er det jo alt for seint :-( Så til dere som nettopp har tatt den, ta den nå heller ut og la det gro, så kanskje dere slipper dette! Det koster jo ikke all verden å få tatt den på nytt hvis dere skulle ønske det.
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 19. april 2010 #14 Skrevet 19. april 2010 Poenget før fødselen ser jeg - det blir som alle andre smykker. Men en lenger opp i tråden hadde fått råd fra JM om å ta den ut allerede tidlig i 2. trim. så vidt jeg husker, og jeg lurte bare på hva begrunnelsen for det var? Ellers er jeg glad for å se at det kan gå bra å ha den i helt til uke 32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå