Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruer dere mm/mme i den? få di mye første gang? hvor gammel første gang?

Bør vi prøve med velling/grøt først? Hvordan lage velling? hvor gammel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan selv bestemme hva slags mat du vil begynne med til babyen din. Hvis h*n er over 6 mnd må du huske på å gi mat med mye jern. Du kan prøve deg litt fram og se hva babyen din ikke reagerer på. Vi opplevde mer gulp og mageknip med grøt så jeg begynte med banan og avokadomos da han var litt over 4 mnd. Det sies at dette er lettere fordøyelig for magen.

Jeg blander ca 3/4 avokado og ca 1/3 banan. I begynnelsen brukte jeg litt mme i blandingen, men ikke så mye nå lenger. Start med en teskje eller to og øk til en porsjon i løpet av en uke hvis det går greit med magen.

Skrevet

Her går most banan ned på høykant, så tenkte å mose inn litt avokado i dag. Men jeg bruker aldri avokado ellers, så lurer på hvordan du vet den er passe moden? Og hvordan oppbevarer du resten som du ikke bruker? Er jo greit å oppbevare til neste dag. Hvor lenge kan oppdelt avokado oppbevares forresten?

Skrevet

Den skal være bløt når den er spisemoden. Tror de fleste butikker selger noe som heter 'spisemoden avokado'. Hvis den er hard må den ligge noen dager. Jeg pleier foreløpig skrape den med skje for å ikke få klumper i maten. Det er ikke mulig hvis den ikke er ordentlig moden.

Jeg har de enten på benken eller i kjøleskapet litt avhengig av når jeg skal bruke dem, men tilbereder alltid romtemperert avokado.

Du kan godt la halve ligge til neste dag, men da må du skjære bort det ytterste laget for avokado blir fort mørk i kontakt med luft.

Hvis den er for gammel så vil du se det med en gang. Den blir brun og ekkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...