Knotten :) Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Er gravid i uke 15 og har begynt å bli vanvittig tett i nesen.Kjennes ut som jeg er skikkelig forkjølet... Har brukt Otrevin nå i 10 dager og skulle gå over på saltvann,men den funker jo IKKE. Blir gal snart... Kjennes ut som jeg er skikkelig forkjølet...
Nicoline3 Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 jaaaaa, jeg er kjempe tett, og har brukt nesespray fast siden januar (da var jeg 14 uker på vei) Bruker kun ett puff om kvelden før jeg legger meg, og har fått beskjed av jordmor at det er ok....mer enn det er ikke bra for baby, fordi det får blodårene i livmoren til å trekke seg litt sammen (mindre blodgjennomstrømning) Så prøv saltvann om dagen så mye som mulig, og spar god dosen til før du legger deg, det funker ihvertfall for meg. (er selvfølgelig ofte tett flere ganger på dagen også,men det overlever jeg så lenge jeg får puste om natten) Lykke til, håper det hjelper litt på sikt!
mammantilT&I Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 er vanlig med tett nese nå man er gravid.. har noe med at slimhinnene blir tykkere ved graviditet eller noe sånn..selv startet jeg med en forkjølelse i jula, og er tett i nesa om kveldene enda..blitt vant til det liksom.. brukte litt nesespray i jula men ikke lenge.. nå bruker jeg et nesehorn som jeg blander med saltvannsoppløsning..kjøpt på apoteket.. funker forholdsvis greit, men puster ifølge mannen min veldig tungt om natta og snorker endel og..så lenge leve gjesterommet der han må evakuere de verste nettene for å få seg litt søvn.. heldigvis kun 29 dager til termin så da satser jeg på å få nesa mi tilbake... u-tett;)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Jeg sliter også fælt. Har vært avhengig av nesespray siden jula jeg også. Vet det egentlig ikke er bra (men det er jo absolutt ingenting når man er gravid da...), men jeg sliter med svimmelhet og tungpustethet i tillegg, så da er liksom tett nese ikke noe særlig. Så jeg har gitt opp å prøve å slutte før fødselen, og bruker nesespray dagen lang...
Knotten :) Skrevet 18. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2010 Bruker dere Otrivin også? Har prøvd med saltvann,men det hjelper overhodet ikke. Dagene er rett og slett et mareritt... Er stup trøtt og kvalm dagen lang og skal samtidig ta meg av en liten på 4 år i tillegg.. Og nå dette nesebestyret. HI
lillebeth Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Hei, har du prøvd akupunktur? mange som har god effekt.
Surk Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Fikk beskjed sist eg var gravid av legen min at eg heller skulle bruke zymelin nesespray, ikkje otrivin!! Brukte det nesten heile svangerskapet, pottetett.... gjekk heilt fint det!! slutta ei veke før ho vart fødd!! Har blitt tett denne gangen og, så har beg å bruke det igjen!! kjedelig, men hater å vere tørr i munnen fordi eg ikkje klarer å puste med nasa )
Erle79 Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 Samme her i gården, blir tettere i nesen for hver dag som går... Jeg bruker en dusj Otrivin (barneversjonen) i hvert nesebor før leggetid hver kveld, og det holder faktisk natten gjennom. På dagtid holder jeg ut uten hjelp. Seks uker igjen til termin...
Lille Ulv Skrevet 19. april 2010 #9 Skrevet 19. april 2010 bruker også skyllehornet. stort sett fungerer det veldig greit. skyller hver morgen oog hver kveld før jeg legger meg, og ekstra om nødvendig. unngår iallfall å bli avhengig av nesesprayen. i forrige svangerskap slet jeg enda mer med dette fordi jeg var mye forkjølet, fikk influensa og bihulebetennelse. da fikk jeg resept på nasonex (allerginesespray) av legen. det hjalp veldig da iallfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå