minnimus83 Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 ved bruk av ibux og parasett osv hvordan er det med det når du er gravid?
Ingi69 Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Paracet er greit å bruke, Ibux skal ein halde seg unna når ein er gravid.
Student89 Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Jeg var hos legen i dag de sa det var helt i orden med ibux også den første delen av svangerskapet, men skulle ikke brukes de siste månedene. Men paracet er helt greit å bruke!
Catias Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Ibux skal ikke brukes i det hele tatt, aldri hørt at det er greit i første trimester heller. I felleskatalogen står det at man skal unngå å ta de. Hadde absolutt ikke tatt det hvis jeg var deg, det finnes andre alternativer hvis paracet ikke fungerer. Hilsen sykepleier
Madeh Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Ibux: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Skal ikke brukes i 3. trimester. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Den absolutte risikoen for kardiovaskulære misdannelser er økt fra <1% til 1,5%. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet. Men Paracet kan du trygt bruke
Student89 Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Da var det jammen rart legen min sa det var greit å bruke ibux den første tiden :S men flaks for meg at jeg ikke tåler ibux fra før av.. så har bare tatt paracet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå