Gå til innhold

bruk av smertelindring tabletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

ved bruk av ibux og parasett osv hvordan er det med det når du er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet er greit å bruke, Ibux skal ein halde seg unna når ein er gravid.

Skrevet

Jeg var hos legen i dag de sa det var helt i orden med ibux også den første delen av svangerskapet, men skulle ikke brukes de siste månedene.:)

Men paracet er helt greit å bruke!

Skrevet

Ibux skal ikke brukes i det hele tatt, aldri hørt at det er greit i første trimester heller. I felleskatalogen står det at man skal unngå å ta de. Hadde absolutt ikke tatt det hvis jeg var deg, det finnes andre alternativer hvis paracet ikke fungerer.

Hilsen sykepleier

Skrevet

Ibux: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Skal ikke brukes i 3. trimester. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Den absolutte risikoen for kardiovaskulære misdannelser er økt fra <1% til 1,5%. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet.

Men Paracet kan du trygt bruke :)

Skrevet

Da var det jammen rart legen min sa det var greit å bruke ibux den første tiden :S men flaks for meg at jeg ikke tåler ibux fra før av.. så har bare tatt paracet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...