Fru Tuttemor Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Er det noen som ka sim eg hva dette er og hva/hvordan de brukes og hvor man får tak i det? Takkåtakk Samme med El-testing,hvordan gjøres det?morgen kveld?kver dag?når begynner man?burde man gjøre det,blir man ikke stresset av å teste slik?
Australia Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Hei tutta, Vet ikke hvordan en bruker wild jam eller bidronning gele, men tror en kan få tak i det på en helsekost butikk eller på nettet en plass. Når det gjelder EL testing kan jeg starte med at en begynner ca en uke etter mens minst, kommer litt an på syklusen din. Men EL er alltid to uker før IKM (forventet mens) El tester er ganske dyre så det er greit å treffe sånn passe (ca 300,-). En pakke inneholder 7 tester og det er best å teste på kvelden. Da er nivået på *hcg* eller hva det nå heter høyest..... Uansett er det viktig å holde på minst annen hver dag, hlest hver dag ved eggløning selvfølgelig. Men i teorien hvis en gjør det annen hver dag hele perioden, så bør en jo treffe. Selv om det kanskje ikke blir så romantisk da, mer som en jobb hahha! Jeg hadde en svak rosa strek ved siden av den andre streken, så jeg er veldig spent... Håper dette kan være litt til hjelp. Lykke til med bidronning gelen og wildjam'en
Fru Tuttemor Skrevet 18. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2010 Tusen takk Australia for svar Tror kanskje jeg skal prøve med tester nå, selv om jeg vil greie det uten "hjelpemidler" ...er redd det skal bli stressete og dermed motvirke alt.. Vi får se..Har jo holdt på annehver dag fra to tre dager før EL og to tre dager etter EL (forventet EL da vel og merke)merker ingenting på kroppen om jeg har EL eller ikke,vet ikke hva jeg skal kjenne etter heller..El slim er vel litt vankelig å se etter når man har sex så ofte at det er nok noe annet enn El slim om jeg skulle sjekke..:-S Og sånn temperaturmåling tror jeg heller ikke jeg skal gjøre..Er redd for at alt slikt skal bli for stressete..:-S Trenger fortsatt svar på Bidronning og Wild jam da folkens
missme Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 Bidronninggele brukes for å forsterke eller fremme eggløsning om jeg ikke er helt på jordet, og det taes fra dag 1 i syklusen (altså første mensdag) og fram til EL ca 2 dager etter EL og 1 uke fram i tid taes wild yam som skal hjelpe egget å feste seg, noe med progrestronet eller noe i den duren. Det skal stå om dette i en av innleggene her inne om du leter
Fru Tuttemor Skrevet 18. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2010 Ja står mye at de bruker det osv men syns ikkje jeg finner skikklig bruksoppskrift... men det kommer vel Takk for svar
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 19. april 2010 #9 Skrevet 19. april 2010 heijheij..jeg bruker bidro å wild yam. kjøper dette på urtesenteret.no royal yelly sin bidro, tar 3 hver morgen å hver kveld fra syklusdag 1, til positiv EL test, etter EL venter jeg ca 2 dager så tar jeg wild yam, dobbel dose av d som står på pakken,merket heter swansson,(om d skrives sånn var jeg usikker på,boksen står på bade;p) iværtfall,bidro skal hjelpe til å gjøre slimet mer sædvennelig samt øke modningen av egget,få d ordentlig modnet, wild yam hjelper til med å feste d i livmoren;) håper dette hjalp!
Ane Elise Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 Hei Fru Tutta! Dersom du sliter med å få EL så sies det at bidronning gjør underverk der. Jeg har ikke noe formening om det siden jeg har vært så heldig å ha hatt stabilt syklus fra 26-28 dager før jeg ble gravid. Er nå i 12+1;) Når det gjelder Wild Yam så hjelper det egget til å feste seg, det innholder hormonet progesteron. Dersom du har tenkt å prøve dette produktet ut, så prøv i vei:) Det du må huske på er at Wild Yam MÅ taes etter EL er over. Derfor er viktig at du vet nøyaktig når du har eggløsning, ettersom Wild Yam kan motvirke eggløsning dersom det tas i perioden før. Er du usikker om EL er over, vent et par dager før du begynner med Wild Yam (f.eks el på søndag, vent med å ta det på tirsdagsmorgen, og fortsetter med det til MAX lørdag). Disse kapslene taes i max 6 dager, da det heller ikke skal tas dersom du er gravid. Den måned jeg prøvd ut Wild Yam ble det gravid:) El dagen var på en søndag. På mandag og tirsdag tok jeg 2 kapsler og økt med 3 frem til fredag. Da tok jeg et opphold. Torsdag uka etter testet jeg, graviditetstesten viste to streker mot meg;) Jeg kjøpte forøvrig WIld Yam på urtesenteret.no. Du får lykke til, håper du blir gravid snart.
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 19. april 2010 #11 Skrevet 19. april 2010 ..tenkte bare jeg skulle dele min erfaring med bidronninggele. Jeg har ikke hatt eggløsning siden jeg begynte på p-pillene for 4 år siden. Når jeg da sluttet på pillene for å prøve å bli gravid, i november 08, så fikk jeg den aldri tilbake. Resulterte i lange og ustabile sykluser. Forrige syklus begynte jeg å ta trippel dose (3 kapsler) daglig med bidronninggeleen. Tok det daglig i nesten tre uker. Plutselig, på dag 25, så kjente jeg ømme pupper. Og det viste seg i forhold til temp og annen pms å være eggløsning! 17 mndr. etter p-pilleslutt altså! Håper på samme effekt denne syklusen også!!
Fru Tuttemor Skrevet 19. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 19. april 2010 Takk skal dere ha :) mye flott hjelp her :) jeg er på dag 4 i syklusen,er det for sent å bestille bidronninggele og begynne?har en syklus på 28 og aner ikke om når jeg har EL,vurderer EL testing men er redd for å stresse for mye med slikt.. Det lover jo godt da,spesielt etter din historie Drømme stress-less:) Har bare hatt 2 pp etter en MA/IA i februar (12+5) Men,skal jeg begynne når siden jeg er kommet igang med syklusen eller ?er det noe vits eller skal jeg vente til neste pp?
Lillemy36 Skrevet 20. april 2010 #13 Skrevet 20. april 2010 Tror ikke det skader å begynne nå hvis du feks kjøper det på helsekost i dag. Skal du bestille det tar det straks flere dager. Det ER lurt å teste etter EL når du bruker Bidronninggele da den ofte kan forskyve EL og da forskyver den ofte IKM også. Mange her som har opplevd det inkl meg selv. I sær hvis man ikke skal bruke Wild Jam før man er helt sikker på at EL er over:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå