Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når startet dere og hvor lenge brukte dere det?

Jeg har prednisolon hjemme etter en allergisk reaksjon jeg fikk og har på eget initiativ tatt litt hver dag, da jeg har sett andre som har gjort det med samme diagnose® som meg. Holder til på Riksen. Jeg begynte samtidig som jeg startet på Puregon-sprøytene, men nå er jeg usikker på hvor lenge jeg skal ta dem... Skal ha uttak i morgen, og forhåpentligvis innsett på onsdag.

Fortsetter under...

Hvilke diagnoser er det snakk om? Jeg skal ta Prednisolon under neste forsøk, rett og slett bare for å prøve. Har ingen diagnoser, men har ikke tatt lap og er derfor ikke 100% sikker på om jeg har endo.

Jeg skal starte på Prednisolonen den dagen jeg setter el-sprøyten. Er usikker på hvor lenge jeg skal ta den ;-)

hei!

Jeg brukte det pga endometriose...Man bruker det for å øke sjansen for at kroppen ikke støter vekk eggene...særlig om du har en betendelsesliknende eller allergisk reaksjon i kroppen. Det virker som det blir mer vanlig på flere klinikker like mye som et eksperiment ved mange negative forsøk?

Brukte det fra sprøytestart og faktisk mange uker etter positiv test. Trappet da ned dosen til halv tablett til slutt.

Jeg fikk to (kanskje så vidt tre) av tre positive tester etter maaaaange blanke...så på meg virket det! Brukte også klexane og cyclogest.

Straks 12 uker nå!

Annonse

Alltid vanskelig å vite. Jeg brukte prednisolon ved mitt andre ferskforsøk også. Da fikk jeg satt inn så mye som tre fine egg, men ingen tegn til festing. Jeg fikk prednisolon fordi vi har psoriasis i familien.

Jeg har vel mer tro på at det er er par andre ting som slo ut positivt ved siste forsøk (hentet ut sæd hos min mann på en annen måte enn forrige gang, akkupunktur gjennom hele forsøket) .... men mest av alt handler vel kanskje dette om flaks og uflaks. Jeg er 40 og ergo er det ikke mange av mine egg som kan bli til barn. denne gangen traff vi endelig ett som kunne bli til et barn og dette valgte i tillegg å dele seg, så nå blir det ikke bare ett, men to barn:D

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...