Gå til innhold

Omgangssyke og amming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Jeg har nettopp hatt omgangssyke "deluxe". Mistet 4 kg på et døgn. Er nesten bra igjen nå, men har mistet mye melk. Jeg fullammer datteren min på 8 uker og har alltid hatt kjempe mye melk.

Nå lurer jeg på om noen andre har vært borti dette, og hvor lang tid det evt tok før melka var på plass igjen?

Spiser havresuppe til den store gullmedaljen, men har lite produksjon enn så lenge. Frøkna vil jo heller ikke ta flaske, så jeg får ikke gitt henne næring utenom puppen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde matforgiftning da førstemann var noen mnd gammel, mens jeg enda fullammet. Men hun tok flaske så det ordnet seg til melkeproduksjonen var oppe igjen. Husker ikke hvor lang tid det tok men tror det tok et par dager. Det er jo kjempeviktig å få i seg nok væske. Så drikk masse vann!! Du kan gi jo jenta di mat fra kopp hvis hun blir rasende og sulten.

Gjest Kira06
Skrevet

Jeg hadde matforgiftning nå i påsken, og nesten all melken forsvant på en dag. Forsøkte å pumpe, men kom max 20 ml på begge sidene tilsammen. Ganske frustrerende, spesielt fordi dette var skjærtorsdag og alt var stengt! Heldigvis var datteren min så gammel at hun får grøt før hun legger seg (i tillegg til pupp), slik at hun ikke sultet. Men hun hylte og bar seg fordi det kom så lite ut.

Den natten etter at jeg mistet melken, så stod jeg opp annenhver time for å pumpe. Kom nesten ingenting, og trodde at produksjonen ikke ville ta seg opp igjen. Men etter omkring 2 døgn med masse amming og pumping, så var den helt tilbake til det normale igjen.

Så anbefaler deg å stå på med pumping og amming de nærmeste døgnene, og da håper jeg melken din er tilbake for fullt. Det er ihvertfall verdt et forsøk...

Skrevet

Jeg hadde omgangssyken da snuppa var 8 uker gammel og jeg ammet og ammet.. i alle fall hver 2 time og jeg spurte helsesøster hvor lang tid det ville ta før melkeproduksjonen tok seg opp igjen - og hun sa at det var lite sannsynlig at melkeproduksjonen hadde gått ned siden jeg bare var syk (begge veier - dritdårlig) i ett døgn... og at det kanskje var snuppa som hadde økedøgn.. jeg vet ikke, men hun var i alle fall tilbake til pupp hver 3 time etter 2 dager (1 mens jeg var syk og 1 etter)

lykke til - bare gi pupp så ofte hun vil ha, så ordner det seg :o) hun regulerer det opp igjen selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...