Gå til innhold

Ny her! :) Komplisert prøver, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei, 21 år fra skedsmo her. Nydelig samboer på 23 år, forsåvidt nytt forhold, men kjent hverandre lenge og vet vi vil ha barn sammen :) Ble ved uhell gravide i februar, og ble gira på tanken, men så mistet vi i mellom uke 6 og 7 et sted (litt usikker på regning og forkortelser) Nå prøver vi å bli gravid igjen. Hadde alle symptomer, sterkere denne gangen, men fikk mens forrige uke og testet negativt i dag :( Trodde det bare var å ha samleie uten prevensjon så ble man gravid, men så enkelt er det visst ikke! Noen tips?

Står på som kaniner og krysser fingrene :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, og velkommen hit.

Trist med spiren, men flott for dere at dere ønsker å forsøke igjen :)

Dette med å bli gravid er kompliserte greier... Jeg er en ganske ny prøver selv, så nå bruker jeg mye tid på å lese, oppdatere meg og leite etter info.

Når man planlegger å få barn, er det greit at man har en viss kontroll over syklusen sin, og så "ha seg" noen dager før og en dag etter EL. Dersom man ikke vet helt når man har EL så er det masse EL tester ute på markedet. Her i gården har vi lagt oss på å ha sex annenhver dag, fra mens- slutt og fram til noen dager etter EL. Det vil si, det har vi vel igrunn bare gjort denne mnd, siden vi er inne i første pp nå. Forhåpentligvis vil det da være noen svømmere i område når egget slippes :P

Ellers er det vel et godt råd og ikke å stresse (jeg vet det er lettere sagt enn gjort), og ikke henge seg så mye opp i symptomjakting etter EL og fram til IKM (også dette lettere sagt enn gjort)

Lykke til :)

Skrevet

Hei,Hei..jeg er 19 år,mista i jan, har en datter på 10 mnd, så ønsker veldig et barn nr 2 nå, jeg er i pp(prøveperiode) 2 denne mnd, men forrige mnd var første ordentlige mens etter SA (spontanabort) så egentli er dette pp 1, jeg tar noe som heter bidronninggele denne pp, og noe som heter wild yam etter eggløsning, du kan lese om det enten her på forume,i noen gamlere innlegg, eller søke etter det på nette,d har hjolpet mange d da,så jeg tester d jeg :) så kan d være lurt å bruke eggløsningstester,som du begynner med et par dager før dag nr 14 i syklus (om du har 28.dagers) og tester til positiv,etter det trenger du ikke teste mer den pp, og da er det større sjanse til å treffe riktig tidspunkt for sædcella å eggcella å møte hverandre å begynne veien til et foster;)

Lykke til! ;)

Skrevet

Nei, det er ikke så lett. Har ønsket ganske lenge å bli gravid, men nå når jeg endelig har bestemt meg for å prøve så vil jeg bare bli det med en gang :P Positive er at jeg vet jeg kan bli gravid. Hva er PP? Ble ferdig med mens på lørdag, hadde oss i går og i dag. Har utrolig liten kontroll sånn ellers på hvordan syklusen er. Tar det egentlig ganske med ro nå :) Bare leser og lærer meg, er jo suuper interessant! For meg helt utrolig at det går ann i det hele tatt. Takk for svar, og LYKKE TIL! :) Gi lyd når det blir noe :)

Skrevet

Takk for svar! Hvordan er det med barn som 19 åring? Jeg ser ikke alder som noe problem, har det vært det for deg? Takk for forklaring av forkortelser!

Lykke til du og! :)

Skrevet

:)

d er helt supert! er tungt de første mnd,men du får så mye igjen for den perioden me lite søvn,nå prater tulla hele dagen å er så koselig atte;)

alder har jo gjort at jeg har trengt litt hjelp med hva jeg skal gjøre hvis..sant,men d har bestemor hjolpet med;)

ingen problem,er her om d skulle være noe du lurer på;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...