Gå til innhold

Har sopp hele tiden jo!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker canesten og da er jeg kvitt jævelskapet , men bare for en liten stund. Finnes det noe mer effektivt mot sopp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikker på at det er sopp og ikke noe anna da? ville tatt meg en tur til legen å få det sjekka opp når det blir kronisk

Skrevet

er selv utrolig plaget så jeg må ta en pille hver gang jeg har det, en duflican tabelett som jeg får resept for fra legen.

ingenting annet som funker for meg.

Skrevet

Jeg er også mye plaget :( Det beste er jo både stikkpille og salve (canesten), pluss at man må holde på en stund etter at man ikke klør. Videre må jeg altså vaske mer hver eneste bidige dag nedentil. Jeg er ikke ureinslig av meg, men jeg har merket at dersom jeg tilfeldigvis dropper å dusje en dag, da kommer det fort tilbake.. I tillegg prøver jeg å kle meg litt lufitg når jeg kan. Vide bukser når jeg er hjemme, skjørt og litt myke strømpebukser når jeg er ute. Men det er ikke lett, og utrooooolig kjipt.

Skrevet

Canesten hemmer bare soppen. Har du først fått ubalanse kan det være lurt å ta turen til lege å få fluconazol tablett. Den dreper soppen og du vil få en mer naturlig balanse i underlivet.

Skrevet

Noen må ha en mer intensiv behandling med tabletter.

Bruk vivag etter hver endt menstruasjon.

Skrevet

Det som er mest effektivt mot sopp er sikkert sterkere og evnt lengre behandling men gode råd er også:

- holde deg unna sukker, gjær og fint mel

- kokvaske alt undertøy+ slippe mest mulig luft til så det ikke er fuktig og varmt for soppen (undertøy bør i tillegg være bomull og ikke syntetisk)

- unngå trange bukser (varmt, klamt)

- kokvaske håndkler etter hver dusj

- IKKE overvaske, max en gang om dagen- lufttørke lenge, bruke såpe med lav PH 3,5.

og ellers få hjelp av legen. hos meg spredde faenskapen seg til brystvortene da jeg ammet.. AU det var et mareritt......

lykk til, håper rådene hjelper deg noe

Skrevet

husker du å fortsette behandlingen med canesten til minst 3 dager etter siste symptom? kombinert stikkpille og salve?

Skrevet

Jeg sliter også med sopp, men etter vi begynte med glidekrem ble det betraktelig bedre! Da slapp jeg for mye friksjon der nedentil, noe som straks førte til sopp...

Skrevet

Hei!

Har akkurat det samme problemet som deg. Gikk til legen pga det, og da fikk jeg resept på noen piller man skal svelge. Da ble det mye bedre, men har det fortsatt minst hver 2-3.mnd. Har jeg sex uten å være skikkelig våt får jeg sopp med engang.

Nå som jeg er gravid kan jeg ikke ta de resept-pillene så har vært plaget helt siden jeg ble gravid. Canesten hjelper mot det værste.

Gikk på apoteket og da fikk jeg noe som lignet på canesten(krem+stikkpille), som har andre virkestoff enn canesten. og de hjalp! Har ikke navnet på den her og nå, men kan sjekke det om du vl

Skrevet

Prøv Pevaryl. Det består også av stikkpille® og krem. Canesten funker ikke lenger på meg. Fullfør kuren, og la din partner også bruke salven. (les bruksanvisningen) Hvis ikke dette heller hjelper, får du resept på piller hos legen. Du tar en pille en gang i uka i tre uker, partneren tar en pille første uka. Soppen forsvant, gitt!

I tillegg rådene om å ikke vaske for mye , bruk spesialsåpe, ikke trange, klamme klær etc, etc

Skrevet

Tar kjæresten din behandling hver gang du gjør det og holdere dere dere unna sex til dere er helt kvitt soppen?

Jeg ble kvitt soppen da jeg kvittet med med kjæresten.

Har aldri hatt det med han jeg er gift med nå.

Helt utrolig bra å være kvitt det.

Skrevet

Huff, det der med sopp knekker både selvtilliten og sexlysta mi.... Tok en kur med canesten, men det har kommet tilbake nå. Har aldri sjekket om det faktisk er sopp, men ganske så sikker.

Men nå sist kjøpte jeg en pakke med 6 stikkpiller og krem. Men det stod ingenting om man kan bruke den når man er gravid. Lite info i den.

Det er vel ikke farlig med stikkpiller så lenge som man ikke bruker den applikatoren?

Og har andre hatt den pakka med canesten som har 6 stikkpiller? den første jeg kjøpte hadde bare èn og da fikk jeg hjelp av betjeninga på apotket...

Skrevet

-Ikke barber deg nedentil.

-Sov uten truser.

-Ikke bruk tettsittende bukser.

-Bruk youghert naturel to ganger pr uke også når du ikke har problemer.

Følger du dette vil nok problemet reduseres vesentlig.

Skrevet

Jeg ble også kvitt soppen med kjæresten! Da jeg var i det forholdet hadde jeg sopp hele tiden, nå i ettertid har jeg hatt det 1 gang på 2 år! :-)

Skrevet

Hvordan får man youghurten opp i skjeden?? Har kjøpt inn et beger nå, men klør meg i hodet (og der nede) hehehe, og lurer på hvordan jeg skal få det oppi.... ;)

Skrevet

Jeg hadde det helt likt som deg. Når jeg var på apoteket og kjøpte soppkur sist ga hun som jobbet der meg tips om å kjøpe et produkt fra helsekosten som heter: Molkosan

Dette blander jeg 2 t-skjeer i litt vann og drikker. Smaker fjør men smaken går fort over. Har ikke hatt sopp siden jeg begynte med dette så løp å kjøp :) Dette er helt ufarlig og det hjelper!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...