Gå til innhold

Reise eller bli hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å reise i morgen tidlig, gryyytidlig(kl 06.13).. Fra Nordland til Trondheim. Skal på et lite kurs, og hjem igjen samme kveld. Problemet er at hvis flyet går om morgenen, så kan situasjonen ha endret seg til jeg skal reise hjem igjen 14 timer senere, og siden Gubben skal reise på jobb litt senere på dagen(hvis flyet hans går da..), så blir lille Solstråle med ett alene (hun går til svigers etter skolen), hvis jeg ikke kommer meg hjem om kvelden..

Er det ikke litt uansvarlig å reise når jeg ikke vet om jeg kommer meg hjem igjen samme dag? Tidligste togplass som er ledig nordover er tirsdag morgen, så det er det ikke noe hjelp i.. Flybilletten er betalt av arbeidsgiver, men blir vel neppe refundert om jeg velger å ikke fly, når flyet går?

Hva ville dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis flyet går og det ikke pressiseresat det bare er åpning for en kort periode, må du nok dra. Det er det nok din arbeidsgiver som bestemmer. Faren for at mannen din skal komme seg avgårde men at du ikke skal komme deg hjem er nok ikke så stor. Ikke er det veldig lenge til tirsdag heller.

Skulle så galt skje, greier nok ungen din seg et døgn hos svigers. Ingen katastrofe.

Skrevet

Tror nok ikke sjefen kommer til å tvinge meg til å reise hvis jeg forklarer situasjonen.. Ikke vet jeg om svigers har anledning til å la henne ligge over heller, men det ordner seg nok om det skulle bli nødvendig.

Dessuten er jeg avhengig av å komme meg på jobb på tirsdag, vanskelig nok å få noen til å gå ekstra for meg når jeg skal være borte en dag.. Men jeg drar på flyplassen i morgen tidlig, så får vi se om flyet kommer og drar.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...