Gå til innhold

Noen som vet?

firebarnsmum

Anbefalte innlegg

Jeg var inne på sykehuset og gjennomførte en MA pga. fosterdød. Dette ble gjort på onsdag, og i dag er det søndag. Enda er jeg i skikkelig dårlig form, nærmest svimmel og etterriene er fortsatt til stede. I følge sykehuset skulle jeg være i form til å gå på jobb igjen i morgen, men kjenner at det kan bli ei utfordring... Hvor lang tid tar det før en er tilbake i normal form? Lurer nemlig på om jeg skal spørre om å få ei sykemelding for uka som kommer, tror jeg trenger litt mer tid. Og det er ikke bare pga at den fysiske formen er dårlig, men er ikke helt med psykisk enda heller. Hvor lang tid brukte dere på å komme i form igjen?

Fortsetter under...

Jeg har også hatt en MA og hadde en utskraping på fredag. Var trøtt denne dagen. Lørdag i går hadde jeg en del feber utover dagen, men i dag er jeg og tempen min helt fin (38,2 på det høyeste). Jeg har ingen etterrier, men tror ikke jeg får det siden det var en utskraping, men dette vet jeg ikke.

Var det medisinsk (det jeg hadde; utskraping med narkose) eller kjemisk (tror jeg det heter. Da tar du piller)?

Jeg har skjønt det slik at noen mener kjemisk sitter lenger i hos mange.

Den psykiske delen tar tid for de fleste. Det er sikkert ikke noe problem å få sykemelding hvis du skulle ønske det av fastlege.

Jeg var sykmeldt dagene mellom ultralyden (viten om håp ute) og inngrepet og har tenkt meg på jobb i morgen. Men dette vil i alle tilfeller være individuelt.

Lykke til!

I tre dager etter utskrapning hadde jeg ganske sterke mensliknendemerter, spesielt på ettermiddagen. Måtte ta 600 mg ibux for at det skulle lindre.

Psykisk sett var jeg veldig uttafor og lei meg. Fikk sykemelding hele uka etter utskrapningen (hadde utskrapning en mandag). Gikk på jobb etter 7 dager, men fant fort ut at det var ingen god ide. Ble sykemeldt enda en uke. Jobbet så 2 dager, og så ble det påskefri i en uke. Hadde ikke det blitt påske hadde jeg nok bedt om en ukes sykemelding til.

Det er tøft å gå igjennom en abort. Den første tiden er sjokkartet. Man ha tid til å bearbeidet sjokket og få tid til å sørge. Det måtte hvertfall jeg. Jeg var sliten både fysisk og psykisk, og trengte 3 uker før jeg begynte å føle "normal" igjen.

Kjenn etter hvordan du har det. Trenger du flere dager på å komme deg ikke vær redd for å spørre fastlegen din om å bli sykemeldt litt lengre. Lykke til.

Som trøst kan jeg bare si: det blir bedre etterhvert...... klem

Jeg fikk tabletter for å sette i gang utstøting av fosteret, dobbel dose måtte jeg ha før det hele startet. Etterpå hadde jeg store blødninger, jeg ble faktisk innlagt igjen natten etter gjennomført abort. Jeg vet ikke om det er derfor jeg ikke er i form enda. Jeg har brukt dagen til å kjenne litt på formen, og har funnet ut at jeg skal høre med legen om å få ei ukes sykemelding. Jeg kjenner at jeg ikke klarer å sitte på jobb og kjenne på etterriene der, dessuten er jeg ikke stabil nok mentalt ennå. Etter som jeg jobber i barnehage, så kan det være ganske tøffe dager- er ofte veldig sliten etter jobb, selv når jeg er i form. Så da håper jeg inderlig at formen er på plass til neste uke:)

Uff. Det høres ikke godt ut. Jeg har hørt om flere som har slitt som deg etter å ha tatt disse pillene. Men har også skjønt at mange foretrekker det istedet for inngrep.

Du får helt sikkert en sykemelding hvis du spør om det. Spesielt skulle jeg tro siden du jobber i barnehage.

Problemene med disse smertene synes jeg er hva de representerer. Jeg forsøkte å være nøktern i de 8+5 ukene jeg trodde alt var vel, men en lager planer i hodet som får seg en kraftig smell når alt går galt.

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...