Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. april 2010 #26 Skrevet 20. april 2010 Hun er jo ikke 5 mnd engang, så hvis du ikke synes legginga er slitsom eller langdryg, så er det jo ikke noe hast med søvntrening etter min mening ihvertfall. Jeg er generelt fan av å velge den løsningen som funker best der og da istedet for å hele tiden "ta kampen" som det så fint heter, spesielt når baby fortsatt er såpass liten. Vi har ihvertfall opplevd at dette m søvn går veldig i faser, noen er vanskelige og andre lette- men har ikke opplevd problemer ved å velge enkleste mulige utvei for å sikre nattesøvnen til alle involverte parter, enten ved samsoving, byssing, flaske el lign. Når den vanskelige fasen har gått over, har vi som sagt ikke opplevd problemer m avvenning fra den "dårlige vanen", så vi har ihvertfall bare gode erfaringer med å ta ting i babyens tempo og ikke stresse så mye m dette å sovne selv, sove natta igjennom ved hjelp av skrikekur osv. SÅ, ikke vær redd for å gi babyen din nærhet og trygge rammer rundt legginga- som regel kommer evnen til å sovne på egenhånd av seg selv etterhvert med tiden- og gjør den ikke det- så kan man jo heller bare "ta kampen" da, når man er sikker på at babyen forstår hva d går ut på og ikke blir utrygg osv...Det er MIN mening ihvertfall=)
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 23. april 2010 Forfatter #27 Skrevet 23. april 2010 Idag sovnet hun faktisk av seg selv!! :)Har ikke gjort noe spesielt engang Ammet henne i senga vår som vanlig da, men la henne i sin egen seng mens hun fremdeles var våken. La meg tilbake i vår seng og tenkte at dette kunne ta litt tid! Tenkte å være i rommet slik at hun følte seg tryggere. Men hun la seg bare til rette, rotet litt rundt et par minutt, og sovnet!! Uten så mye som en lyd Det skal vel være en første gang for alt:) Håper bare det fortsetter!
elma82 Skrevet 24. april 2010 #28 Skrevet 24. april 2010 Mulig du har skrevet dette et annet sted i denne tråden, men bruker din smokk? Vurderer å prøve enten hysj-metoden eller opp-ned, begynner å bli litt sliten av baby (snart 6 mnd) som alltid skriker en del før han legger seg til å sove + våkner mange ganger hver natt...Det eneste som funker her (etter en del skriking) er nemlig smokken, men den faller jo ut hele tida og han kan jo ikke sette den inn selv ennå...Hadde vært fint om han kunne lært å roe seg selv!!
Labambie Skrevet 24. april 2010 #29 Skrevet 24. april 2010 Hvis du har tenkt å prøve noen av disse grusomme skrikekurene så husk at de har en minimumsalder på 6 mnd. Barn opptil 1 år sover som regel ikke hele natta, det bare det at man sjelden hører om det. Å forlange at en liten baby på 5 mnd skal sovne av seg selv synes jeg er for mye forlangt.
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 24. april 2010 Forfatter #30 Skrevet 24. april 2010 Altså, jeg har INGEN planer om å prøve noe skrikekur på snuppa mi, dette skrev jeg også i innlegget mitt.. Dette er første barnet mitt, så derfor blir det sånnt at jeg hører på det andre venner med barn og hs sier til meg. Og når alle de (spesielt hs) "stresser" meg opp med at jeg er nødt til å få en slutt på den uvanen, så blir det til at jeg tenker at da må vi vel få det til ja. Men skrikekur er ikke noe alternativ!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå