Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Er nå akkuratt 25 uker på vei, og har siden jeg kjente bevegelser skikkelig, hatt mye liv i magen. Den siste uka kjenner jeg mindre og mindre, syns dette er ekkelt!! Hvis jeg inntar sukker, så kjenner jeg at hun er der altså, men går laaange perioder hvor jeg ikke kjenner så mye. Burde jeg bli bekymret for dette, ent ta kontakt med føden i morra? Kommer ikke automatisk bevegelser ved hvile foreksempel, slik som jeg syns det gjorde før.
EleResa Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Det kan ikke være at hun har snudd seg slik at du kjenner mindre aktivitet da? Om hun ligger med ryggen sin ut mot magen din så vil jo armer og bein sparke fra seg innover mot ryggraden din. Jeg kjenner ikke noe når knøttet her ligger slik.
blomsterpiken<3 spire i magen Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 hei.. vi er ca likelangt på vei, og det er noe jeg og har registret at det er litt varierende med liv i magen.. Det jeg har funnet ut er at lillegutt i magen snur seg inn mot ryggraden min i ca 2 dager i uken, og da kjenner man ikke så mye liv... I tillegg virker det som om han sover mye noen dager, akkurat som om det er en vokseperiode på gang.. Tror nok du kan puste lettet ut lykke til videre
pusseluskan Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Hei. Jeg ville kontaktet fødeavdelingen hvis jeg var bekymret.De kan gjøre CTG der en registrerer hjerteaktiviteten hos fosteret og se om alt står bra til. En bør ta kontakt hvis en plutselig kjenner mindre aktivitet enn vanlig. Tell sparkene!
Løvinna30 Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 hei, jeg har hatt det samme som deg.kjente mye mer i uke22 og 23. Det er perioder der babyn sparker og er aktiv så kan det nesten gå noen timer før jeg kjenner noe, noen dager kan jeg ha kjent veldig veldig lite. Tok det opp med både JM & Gyn, men de sa det var "normalt". Bebien har fått sitt egent søvnmønster nå på en slags måte. Jeg drakk mye kald saft og spiste mye is, satt rolig i over en time, kjente ingen ting, ble livredd. men alt var ok. Jeg er 25+3 i dag forresten. Så lenge du kjenner bebien din ER der, altså bevegelser løpet av dagen er vel alt ok. Og hvis bebien ligger med bena ned og hode opp kjenner man mye mindre til bebien. Min ligger mye med bena ned. Og hvis bebien din har bra med fostervann så kjenner man ikke sparkene så godt enda før den blir lenda itt større. .. og du visste kanskje dette, men når du beveger deg så vugges bebien på en måte i søvn.. :-) jeg kan sette meg ned å sitte og ligge lenge uten å kjenne noe som helst, men det kan være måten bebien ligger på, og eller at bebien sover. Det går nok fint. Lykke til, Klem :-)
Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 18. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2010 Tusen takk for alle svar! Har i løpet av dagen kjent bevegesler jevnt og trutt, små men presiste bevegelser, så er ikke superengstelig lenger! Har spist kake i dag og drukket kaffe, så har fått tilbakemelding! Jeg kjenner at hun ofte ligger med bena nedover, får en sviende og nesten vondt i blæra....er nok vesla som trykket ned på den. Kjenner meg igjen i det en av dere skrev om et slags mønster, som at hun snur seg og sparker kanskje i ulik mengde noen dager i uka....bare så kjedelig når de dagene kommer etter hverandre. Men tenker nå som så, at så lenge jeg kjenner bevegelser, så er det bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå