Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Jenta mi pleier å leke med en gutt på 2,5 år. Hvis hun tar en lekebil fra han f eks så tar han tak i hånda og biter skikkelig hardt. Jenta mi gråter aldri når hun slår seg men når hun blir bitt hylskriker hun i 10 min og vrir seg i smerte. Jeg begynner å mislike denne ungen sterkt og synes ikke det er normalt at et barn biter i den alderen. Han er veldig flink til å prate og gjøre seg forstått også. Jenta mi er 1,5 år og ganske forsvarsløs. Moren til barnet er ganske passiv og sier bare: nei du må ikke bite. Det er ikke lov..
anneli84 Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 jenta mi er 2år og 4mndr nå, og hun verken biter, slår eller sparker...hun bet litt for ett år siden, men da ble hun rett og slett fjernet fra situasjonen.
lille sprelle Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 nei, men hun har et par ganger kløpet meg i puppen i det siste, tror det er for å kjenne... ga seg når hun fikk beskjed om at det ikke var ok. når det gjelder gråt, så er vondt i viljen eller forskrekkelse mer enn årsak enn at hun slår seg her i huset.
Ranveig R Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Nei, jenta vår på 2 1/2 biter ikkje. Her for nokre mnd sidan holdt ho på å prøve ut grenser. Ho stilte seg opp bak broren, løfta handa, såg på oss og gliste mens ho "slo" (dvs daska forsiktig). Ho fekk beskjed om at dette ikkje var greitt, broren fekk mykje kos og oppmerksomhet. I tilsvarande situasjonar seinare prøvde vi å vere føre var og fjerne ho frå situasjonen FØR den oppstod. Broren har bitt oss foreldre kanskje 2-3 gongar kvar, alt rundt 3 1/2 - 4 år gamal. Heilt klart gjort for å sjå reaksjon. Vi har ropt "AU", sagt at slikte GJER ein ikkje, og deretter forklart kvifor ein ikkje skal bite. Ingen av ungane våre har bitt andre barn i frustrasjon/raseri/leik, men begge har blitt bitt. Det er forholdsvis vanleg at barn i den alderen biter faktisk, og det er viktig at foreldra tar skikkeleg tak i det. Eg trur at dersom ein slår kjapt ned på det, vil ein i ein del tilfeller hindre at det blir eit utbreidd problem. Er dette eit barn som du og jenta di MÅ omgås? Om det er det og jenta til stadighet blir bitt, ville eg tatt det opp med foreldra til guten på ein skikkeleg måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå