Gå til innhold

HJELP MEG!!! Fortvilet over arbeidsgiver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg skal nå sende inn permisjonspapirene mine, og har en arbeidsgiver som har vert VELDIG sen med å ta tak i dette! De lager kjempe problemer med når samboeren min skal ha sin del av permisjonen, og når jeg skal jobbe!

Er det noen som vet hva krav jeg har? Jeg blir lei meg og frustrert! De mener de kan bestemme når samoberen min skal ha permisjon de 10 ukene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

De eneste som kan bestemme når samboeren din skal ha de 10 ukene permisjon er dere sjøl.

Bare det at han ikke kan ta de ut de første 3 ukene og de siste 6 ukene var det vel.

Er det arbeidsgiveren din som sier det el?

Skrevet

Det er det jeg og mener, men min arbeisgiver sier at de må være enige! De vil at samboeren min tar de 10 siste ukene i permoisjonen, men han ønsker å ha de mens hun er liten!

Skrevet

Nei arbeidsgiveren din har absolutt ingen rett til å bestemme det.

Det er bare dere som har lov til å bestemme det, samboeren min skal bl.a ikke ta ut alt med en gang med 1 uke vær mnd.

Skrevet

vet du hvor jeg kan få dokumentert dette? De vil ha ett møte med meg på torsdag. Har lyst å slenge papirene på bordet!

Skrevet

Ja har lest det på NAV, det står at den kan taes ut når som helst.. skulle stått at det var arbeidstaker som bestemte det!

Tror jeg må ta turen innom i morgen til Nav, og ringe HK!

takk :)

Skrevet

Ja du får gjøre det=)

Lykke til ihvertfall med arbeidsgiveren din på torsdag.

Skrevet

arbgiver har ikke stort han skulle ha sagt på når fedrekvoten skal tas ut. men jeg tror kanskje jeg på en måte kan forstå arbgiver dersom det er slik at stillingen din skal fylles av en vikar når du er i perm. da blir det fort litt "vanskelig" dersom du skal komme tilbake i 10 uker, vikaren må ut for å så komme tilbake når du igjen skal ut i perm. arbgiver kan godt komme med ønsker men kan ikke kreve noe. er kjedelig når arbgiver blir vrang og mener han selv har større rettigheter enn det han har.

lykke til ihvertfall;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...