Nillo Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Vi venter fjerdemann nå i disse dager, og har fått komentar fra besteforeldre at nå når vi har fire barn, blir vi nødt til å dele barneflokken for å få barnevakt. Kjenner at det er utrolig skuffende at besteforeldrene ikke orker å passe alle sammen. Barna blir 8, 6 og 3 år til høsten, så dei er ikke så små lenger. Det er heller ikke ofte vi har barnevakt. Sist besteforeldrene passet var i mars, og gangen før der var i oktober. Lurer på hvordan det er med dere andre som har fire barn, er det virkelig så vanskelig å passe alle?
mortil3nå Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Fikk den beskjeden fra svigermor da jeg gikk med nr 3! Koselig... Skuffende ja!
Gjest sug lut Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Det skjønner jeg kjempegodt. Jeg er ikke interessert i å passe fire unger av gangen jeg heller, uansett hvor godt jeg kjenner dem, og jeg er yngre enn de fleste besteforeldre.
erteposen + 4 Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Jeg forstår igrunnen godt at de ikke orker å ha alle fire, men vi har tvillinger til slutt. Veldig mange jeg kjenner med tre barn splitter opp flokken, så jeg tror kanskje det ikke er så uvanlig at en ønsker det. Vi nesten samme alder på de to eldste som dere, og ofte har vi sendt 8-åringen til en kompis og 6-åringen til barnevakt.
*Lissi* Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 Skjønner det godt jeg da. Vi pleier å dele opp flokken vår. Ingen som har bedt om det, men vi skjønner jo selvfølgelig at det blir slitsomt med 4 stykker!
Norwegian by injection Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 Jeg deler mine opp og vi har (kun) 3... skjønner de godt jeg.
Ksenia & Anjem Skrevet 18. april 2010 #7 Skrevet 18. april 2010 Skjønner de veldig godt. 4 barn er mye for besteforeldre. Husk på at de ikke er like unge som deg, og man orker ikke all verden når man er eldre. Jeg har bare to barn, men ofte mine foreldre bare har en av ungene og noenganger har de begge. Helt supert forda for ungene litt kvalitetstid med besteforeldrene helt alene også.
Gjest Skrevet 18. april 2010 #9 Skrevet 18. april 2010 Vi har 3 og fått samme beskjed:) Jeg skjønner de da, men nå er mine mye yngre enn dine, så med en 6 og 8 åring ser ikke jeg det samme problemet.
auro Skrevet 18. april 2010 #10 Skrevet 18. april 2010 Har bare tre da men. De to eldste synes det er fint å være borte hver for seg. Da får de masse alenetid og oppmerksomhet fra besteforeldre. Synes ikke dere kan forvente å få satt bort alle fire sammen.
BlåBlå Skrevet 18. april 2010 #11 Skrevet 18. april 2010 Vi har bare to, men det er sjelden besteforeldrene passer begge samtidig. Da skal deet være noe vi virkelig må på, og ikke har andre muligheter. Besteforeldrene sier det er helt greit med begge, mne jeg har ikke samvittighet til det. De er i full jobb alle sammen, og jeg synes de skal kose seg med barnebarna - ikke bli utslitt.
To tette og ei badehette Skrevet 18. april 2010 #13 Skrevet 18. april 2010 Ser ikke helt problemet jeg. Pleier ofte og ha mine tre tantebarn (også har jeg en på 1,5år selv). De er 12, 10 og 2. Sliter meg ikke ut av den grunn, og jeg har alvorlige bekkenplager og er høygravis (kom ikke å si at det er verre å være gammel!) Mamma'en min har heller ikke noe problem med å ha dem alle sammen, men de er jo vanligvis to for pappa er veldig flink med unger (skal si dere har pinglete besteforeldre....he he). Alderspredninga gjør det jo lettere enn dersom alle hadde vært "små" selvfølgelig.
Mor di! Skrevet 18. april 2010 #14 Skrevet 18. april 2010 Hehe, vi har bare to, men allerede deler vi opp av og til =) For eldstemann kan det være litt godt å få litt oppmerksomhet alene, siden han fikk en lillebror da han var knappe to år. Men om barnevakten kommer på kvelden går det greit, da sover de jo uansett. Eller at alle er med på kveldsstellet. Kommer nok til å gjøre lignende ting om vi får en til en gang, så lenge det kan la seg gjøre. Det kan være godt å ikke slite ut besteforeldrene heller, slik at de sitter med gode opplevelser fra barnepasset, og ikke bare utmattelse.
Nillo Skrevet 18. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 18. april 2010 Ser jo at det tydligvis er vanlig å dele opp barna, men her er det snakk om maks 4 ganger i året. Pleier å levere seint, og hente før 12 dagen etter. Er nok litt hårsår for tiden, men vi er en veldig sammensveiset familie, og gjør det meste sammen. Ser veldig godt poenget med alenetid med besteforeldre, men det er aldri snakk om å ha barna bare på "gøy". Vi spør kun når vi blir invitert i 30 års dag, bryllup ol. Vi passer selv tanteunger og andre, og har huset fullt, så blir bare litt skuffa når en aldri finner noen som stiller opp tilbake. Får nok bare leve med skuffelsen, skjønner at folk er forskjellig, og det er jo vi som har valgt å få mangen barn
* 5 om dagen * Skrevet 18. april 2010 #16 Skrevet 18. april 2010 har 5,men de 3 eldste passer seg selv,så her er det 2 som må plasseres bort om vi skal noe. og vi har aldri noe problem med det,svigermor spør gjerne midt i uka,om hun kan låne de fra fre-søn,og da tar hun alle sine barnebarn. da blir det 6 stk, de er 12,10,8, to på 3,og en på 1 år. da koser ho seg da:-))
Joikaboll@ Skrevet 18. april 2010 #17 Skrevet 18. april 2010 Det er som oftest mine foreldre som kommer hit å passer om vi skal bort en kveld. Da har vi også sjåfør, praktisk, men noget upraktisk å måtte stå opp med barna selv dagen derpå. Ellers har mine foreldre 1-3 av gangen, svigermor har kun 1, og da ikke bare 1 av gangen, men alltid bare samme barnet. Totalt barnefri har vi ca 1-2 ganger i året. Vi har forresten 5 barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå