Gå til innhold

Si opp jobben? Og hva sier jeg egentlig når sjefen spør hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å trives på arbeidsplassen min. Føler at jeg blir gjort til syndebukk siden jeg og ungene har vært MYE syke det siste året. Min nærmeste overordnende kommer med små stikk konstant, og jeg gruer meg til å gå på jobb.

Hvis jeg sier opp nå vil oppsigelsestiden være ferdig 31 mai.I juni får jeg jo feriepenger uansett og i juli kan jeg leve på skattepengene hvis jeg ikke får jobb med en gang, og fra august vil jeg jo få dagpenger om jeg ikke har fått ny jobb.

Men hva med referanser? Føler ikke for å bruke nåværende arbeidsgiver pgs mye negativt pga sykdom. Men jeg har jo ingen andre.

Hva ville du gjort?

Skrevet

Kanskje du ken holde ut litt lenger og satse på å gjøre en veldig god jobb de siste månedene for å rett opp inntrykket litt? Og så er det kanskje flere du kan bruke som referanse? Du velger jo selv hvem du vil spørre, det må ikke være nærmeste overordnede.

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke at jeg orker, jeg blir fysisk dårlig av bare tanken på å være der. Vi jobber veldig tett, går stort sett oppi hverandre hele dagen. Og jeg har ingen mulighet til å unngå å gå oppi henne.

Skrevet

Jeg ville tatt situasjonen opp med arbeidsgiver i stedet for å si opp. Jeg tror det er helt vanlig at vi legger mer i andres utsagn enn hva de egentlig mener.

Jeg føler det omtrent som deg. Jeg har vært gravid fire ganger i løpet av de siste tre årene, og tre ganger har det gått galt. Jeg har vært MYE sykemeldt både under og etter svangerskapene, og føler at det har blitt en farse hele arbeidssituasjonen. Men mannen min pepper meg opp og sier at jeg ser verden fra mitt ståsted, ingen andre fokuserer på mitt liv, og når han sier det sånn virker det jo fornuftig.

Jeg er sikker på at det samme gjelder for deg. Du er nok veldig bevisst på at du har vært mye borte fra jobb, men for arbeidsplassen din er det ikke sikkert at det er et like stort problem. Og dessuten, sykdom er jo ikke noe du kan kontrollere, det er ikke din feil at du har måttet være mye borte fra jobb.

Hvis du mistrives i jobben din, synes jeg at du skal begynne å søke etter ny jobb. Men vent med å si opp til du har noe nytt å gå til. Og jeg tror ikke at din nåværende arbeidsgiver vil bruke fraværet mot deg i en referanse-situasjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...