Muffinsmamma Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Er helt forvirra jeg, det gikk jammen på første forsøk. Kan nesten ikke tro det. Jeg som har drukket gode viner, tok en øl senest igår, har spist muggoster og fersk tunfisk, tatt migrenemedisin, you name it, for jeg trodde ikke det hadde funka, forrige gang hadde jeg mye tydeligere symptom. Håper den holder seg der inne!
..snøklokke.. Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Det var kjekt:) Gratulerer så mye, og velkommen i desemberklubben:)
snarttobarnsmor:S Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 hoho deler opplevelsen din!! trodde aldri det ville gå så fort tenkte vi måtte prøve noen måneder først, men neida første forsøk. veldig arti å oppdage det når du har sitti å knærta en hvitvin til rekene et par dager før:S jeg har ikke vært forsiktig med sterke medisiner mot revmatisme så spent om den holder seg der og om den er frisk:S..... huff var ikke så nervøs med første for da prøvde vi aktivt så da var alkohos å medisiner fy fy... vel vel håper alt går som det skal å at desember ungen kommer... lykke til!!
Gjest Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 Gratulerer! Hehe kjenner meg igjen her Gikk på første forsøk her også, og det var egentlig før vi begynte å "prøve" på ordentlig! Også tenkte jeg at prøvetiden ville bli langt om jeg skulle kutte ut alt allerede nå... og følte jeg hadde god samvittighet. Så jeg drakk vin (1 glass bare, men kjente det glasset... vet ikke om det hadde noe med å gjøre at jeg var gravid) og senere en annen dag, rusbrus. Spiste masse spekemat også. Nam tenkte jeg, jeg er iallfall ikke gravid enda, så det går bra... Ikke nok med det, jeg klarte jammenmeg å male på de to ukene jeg ikke visste jeg var gravid også. Tanken slo meg om det kunne være noe da jeg syntes det luktet sterkere og annerledes enn de andre gangene jeg har malt (var vannbasert), men tenkte dette måtte være innbilning, det kan jo hende det var også, men jeg var nok gravid da også. Først nå jeg er bekymret, etter positiv test. Tanken har slått meg om jeg kanskje kan ha skadet barnet, må innrømme at det er mest det jeg er redd for akkurat nå. For det er på en måte det eneste jeg ikke får vite før evt etter barnet er født og er under utvikling. Men legen min sa hun trodde det hadde gått helt fint, for mange gjør akkurat det samme. Men at jeg nå må droppe alt dette selvsagt Håper det går bra med alle oss og vår lille spire som er i samme situasjon!
Muffinsmamma Skrevet 18. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2010 Det går nok bra! Jeg er ikke så bekymra for alt jeg har puttet i meg igrunn, ettersom embryoet ikke får næring fra mor tidlig i svangerskapet. Kanskje dumt med øl´en igår men.... sist jeg var gravid var det så tydelig for meg dagene før ventet mens, og det var det ikke denne gangen, så jeg tenkte la gå... man kan ikke bli kontrollfreak heller. Er nok mer avslappa også siden jeg er annengangs. Er vel mest bekymret for å spontanabortere, men ingenting er i nærheten av all bekymring i første svangerskap, da er man jo ganske oppe i det. Syns ikke du skal bekymre deg noe!! Men man må jo sjekke opp endel ting da.... går på allergipiller, googlet masse om det er greit.. også spikermatta da, som jeg ligger på hver kveld.. nei det skal man unngå de første 4 mnd. Brukte en sterk muskelsalve her om kvelden der jeg etterpå så at den ikke var anbefalt for gravide... Mye å holde orden på! Masse lykke til til deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå