Gå til innhold

Hvilken sort yoghurt er den beste for barna?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå synst eg ikkje ein skal sjå så mykje på feittinnhaldet til yoghurten som barn skal ete, barn trenger litt feitt for utvikling av hjernen. Men sukker derimot.

Eg bruker å kjøpe store beger også heller fordele oppi kopp når vesla skal ete youghurt, da slepp ein dei ørten små begerene som ein skal skylle, stå til tørk og kaste i plas, og ein slepp dei der irriterendes pappgreiene dei har rundt. Blir så mykje søppel av det

Skrevet

her bruker vi Youghurt naturell eller den tyrkiske youghurten i små bøtter. Og tilsetter flytene honning,banan og rosiner :-)

Skrevet

pga "magebarn" har vi valgt å bruke biola med jordbær

Skrevet

Vi fikk beskjed om at biola nå ikke var anbefalt til barn under 3 år. Har dere snakket med hs om dette? Jeg lurer på om vår roter:)

Kesam naturell er ikke dumt heller. Masse protein. Blander den med fruktmos, eller for litt eldre som over med litt honning, bær osv.

Skrevet

Med tanke på sukker så er vel alt som er naturelle bra:) Da er det jo ikke tilsatt sukker.

Jeg syns heller ikke barna trenger fettfattig yoghurt. Og en del av de franske fettfattige er tilsatt kunstig søtningsmiddel, så det er greit å være obs på. :)

Vi har brukt mest den mild og lett naturelle fra Tine. Med ekstra opphakka mandler, havre, solsikkekjerner, aprikos og sånt til. Fruktmos til da han eldste var veldig liten.

Skrevet

Når ho av mi brukte "barneyouhurt" brukte jeg Danomino.

Den er ikke tilsatt ekstra sukker, kun sukker fra melk og frukt. Den er basert på fløte, så fettinnholdet er høyt ,men det ser jeg ikke på som farlig for små barn.

Om sommeren følger det med en plastting slik at man kan fryse de og spise de som is. Ho av mi elsker de, og vi har de som is innimellom om sommeren;-)

Skrevet

Helsesøster anbefalte et glass Biola hver dag fra snuppa var ca halvannet. Sa det var bra for magen. Har ikke brukt disse youghurtene så mye, men Biola melk er en hit her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...