Gå til innhold

Kan jeg virkelig ikke bruke natusan baby produkter til babyen min? *oppgitt!*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Signerer leirbål her.

Gutten min ble født 4 uker før termin så var ikke alt som var i hus enda, brukte prøvene jeg hadde fått i babypakker (babywash, våtservietter og babyoil) med resultatet at lillegutt fikk kjempe tørr hud. Og dette skjedde over natta.

Her har vi kastet alt fra natusan og kjøpt babyline, som vi er meget fornøyd med.

Fortsetter under...

Skrevet

Ikke bry deg med å kjøoe noe annet før du har brukt opp det du har. Stort sett trenger du bare vann og klut. Du trenger ikke rke disse "produktene" så mye. Den lille bruken som er nødvendig er ikke farlig.

Skrevet

Noen som har erfaring med libero sine stelleprodukter da? De fikk ihvertfall toppkarakter på testen til grønn hverdag, og de er svanemerket..

HI

Skrevet

De er greie nok. Babyline serien på apoteket er også god. Men som sagt over her, det er ikke mye man trenger. Babyolje og en salve holder lenge.

Skrevet

At nyfødte får tørr hud over natta er da ikke så uvanlig. Men det skyldes ikke ytre påvirkning. Det er naturlig hudskifte. Og i den sammenheng kan det være greit med litt olje i badevannet.

Skrevet

JEG har bevisst valgt å _ikke_ bruke Natusan på mine barn. Det finnes andre gode alternativer! (og våtservietter er ikke bra for en sart babystump uansett merke)

Annonse

Skrevet

Ja babyline var også blant testvinnerne ser jeg.. Verstingen i testen var faktisk boots, som er apotekvare.. Ikke alt på apoteket som er bra.. Det er det som irriterer meg her, at det ikke burde selges produkter som ikke er bra nok til små babyer..

Og ja, jeg vet det ikke er mye produkter man trenger.. Kommer til å vaske babyen med mesoft og vann stort sett.. Og litt babyolje på om det trengs.. Og sinksalve ved sårhet så klart..

Men syns det er greit å ha våtservietter hvis man foreksempel ikke har tilgang til vann eller er på tur osv.. Og syns det er fint å ha noe i badevannet.. Eller er jeg helt på jordet da? :-) Hehe..

Så folkens, hvilke merker er det dere har GODE erfaringer med da?

Skrevet

Over var HI, førstegangsgravid som prøver å sette seg inn i det store havet av babyprodukter og utstyr :-)

Skrevet

Jeg har aldri brukt natusan til min gutt, har brukt for det meste mesoft og vann, men noe babyline og noe coop sine våtservietter. Jeg liker ikke at natusan sine prod er fulle av parabener, og bryr meg ikke om at det kanskje ikke er skadelig, hva vet man om det på lang sikt?

Jeg leste dessuten en vitenskapelig artikkel (finner jo ikke referansen da, hehe), og at mannlig infertilitet har økt de siste 30-40 årene, og det var problematisert slik at mye kunstige tilsetningsstoffer i babyprodukter kan være medvirkende årsak. Etter det har ikke jeg interesse av å vaske gutten min i natusan-produkter elller andre ting smekkfulle av parabener:( Her som ellers må folk gjøre seg opp egne meninger, og ta valgene sine ut fra det:/

Skrevet

Får et hysteri. Jeg bruker natusan, olje og shampoo. Men, gjett om ikke vi har hatt natusan i hus i alle år. Når vi selv var små brukte vi natusan. Jeg bruker libero sine våtservietter, de er gode. Bruker også sånn papir kluter fra libero, de er også veldig gode. Hvis dere leser sikkelig på natusan sine produkter så står faktisk om de inneholder parabener eller ikke. De nye produktene inneholder faktisk IKKE parabener. Zinksalve fra natusan er å styre unna, den inneholder faktisk en del parabener. Inotyol er det beste å bruke uansett.

Jeg har nå overleved i alle mine år. Ikke har jeg noen form for allergier eller hudproblemer. Er faktisk frisk som en fisk. Så det er å roe seg ned noen hakk.

Til deg HI, bruk natusan du. Det er noe som heter med måte. Er det en nyfødt baby, så trenger den ikke så veldig mye heller.

Skrevet

haha, parabener eksisterer i kjempemange prdodukter og er ikke farlig for dna, og er heller ikke kreftfremkallende. Det kan fremkalle hormoner som gir utslett og hudforandringer, men er ikke farlig i den forstand.

Skrevet

Ingen parabener i natusan lenger! det er nå anbefalt av grønnhverdag. Produktene godkjent i test mars 2009!

Bruk produktene med god samvittighet du :-)

Skrevet

parabener er ikke farlig, men det kan fremkalle hormoner som skaper hudproblemer. Men hudproblemer er da ikke farlig. Og hvis det dukker opp, så er det bare å bytte.

Tro meg, vi har brukt våtservietter som er anbefalt at norges astma og allergiforbund og natusan. Har ikke reagert noe forskjellig på dette. Jeg tror det er genetikk som er en avgjørende rolle for hva man tåler og ikke, og ikke om man bruker natusan, landlord, seba med eller coop änglamark.

Vet om fantatiske folk som bare bruker "riktig merke" som har fått barn med allergier, mens foreldre som bare bruker natusan på ungene sine, har ikke merket noen reaksjon.

Merkelig at det finnes så mange oppegående og friske mennesker som ble vakset og oljet med natusan på 80-tallet.

Jeg for min del bruker mesoft og vann for det meste. Også er det tilfeldig hvilke våtservietter vi bruker.

Parabener er mer normalt enn dere tror.

Annonse

Skrevet

Jeg har brukt mesoft med vann eller olje i begynelsen og frem til ungene ble ca.4 mnd (babyline oljen brukte vi til første ungen, men var ikke helt fornøyd med den så brukte coop englamark til nr.2. Likte den bedre)

Etter det har vi brukt klut og våtservietter.

Weleda sink salve med calendula.

SebaMed shampoo

SebaMed spesialsalve

Coop våtservietter

Skrevet

Viss du hadde gidda å lese innlegget eg skreiv etterpå, så beklaga eg den feilen. Eg tenkte eit ord og skreiv eit anna.

Så lær deg å lese alle inlegg før du blir belærende kjære anonym.

Skrevet

det er helt naturlig at babyer har tørr i hud begynnelsen. noen skaller av til og med. Det skjedde med vår baby uten at hun hadde brukt noe annet en Coop anglamark olje.

Skrevet

signerer de over her som mener det er skapt et hysteri om parabener. grønn hverdag er aktivister som har sine egne meninger ang. det meste. Kritisk skal man være,men alle produkter som selges i Norge må godkjennes av Mattilsynet. De fører veldig strenge krav til produkter som selges. Du kan være trygg på at hvis et produkt virkelig var kreftfremkallende,så ville det ikke vært solgt på det åpne marked. tenk hvor mange søksmål osv det ville blitt! Parabener er skadelig i STORE doser,og de bittelille små mengdene som finnes i de fleste produkter som selges i alle butikker,inkludert apotek,frisør,hudpleie,så har det ikke skadelige virkninger. Enkelte kan reagere på fargestoffene,eller parfymestoffene eller de alkoholene som finnes i enkelte produkter,uavhengig av parabener eller ikke. Og en krem som ikke er tilsatt duft i form av parfyme eller planteessenser o.l lukter DRITT! Det gjelder shampo,såpe,kremer,rett og slett alle produkter. Og vi går jo ofte etter lukten...lukter en krem bedre enn en annen,en shampo bedre,ei badeolje bedre enn en annen,så velger vi den med best lukt. Vi er bare programmert slik.

Forresten så er Grønn Hverdag under gransking for påstander og tester som ikke har greip i virkeligheten....

Hilsen en hudpleier som har jobbet med dette "hysteriet" i flere år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...