Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 Da har jeg vært å kjøpt stelleprodukter fra natusan til babyen min (fortsatt i magen men ;-)). Kjøpte da sinksalve, babyolje, bedtime bath, head to toe wash og våtservietter.. Og naiv som jeg var trodde jeg at natusan hadde gode produkter.. Så søkte jeg på nettet, og der dukker det opp dårlig kritikk fra grønnhverdag osv.. Å blir så oppgitt!! Ikke lett å bli klok på alt babyutstyr osv.. Og man vil jo det beste for lille nurket.. Så nå må jeg vel ut å kjøpe nytt.. Ikke at det er mye pengene det er snakk om, bare så irriterende.. Jeg trodde alle babyprodukter skulle være trygge for babyer, men tydeligvis ikke så lett.. Jaja, da fikk jeg det ut.. :-) Noen som bruker natusan her?
2 små og en undulat Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Ikke vær hysterisk! Babyer er ikke laget av papir. Jeg bruker natusan og har brukt dette i mange år! Ungene mine er aktive og oppegående og har overhodet ingen varige men av natusanbruk;)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 Jeg skal hvertfall styre unna natusan. Er ikke hysterisk eller noe, men når en kan velge "trygge" og anbefalte produkter, så gjør jeg det.
nicless Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Virker som "alle"stelleprodukter til baby er "farlige" jeg ..Hva skal en få "lov" å bruke da? Jeg har noen småflasker med natusanshampooer osv jeg skal bruke opp(prøver).Men bruker alltid veldig lite.Tenker som så at hvis badevannet er full av såpe,så er ikke det bra om en ikke får skylt det av.. Skal spørre på føden hva de bruker.DET må jo være "godkjent"?!?!? Natusan våtservietter virker bra.Prøvd dem på meg selv.Ikke noe svie eller tull,og uten parfyme!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 Jeg styrer unna Natusan så langt jeg kan. Det lille jeg har, og såvidt har prøvd er sånne prøveflasker fra div gratispakker. Bedtime bath ble brukt en gang. Den luktet sterkt/ubehagelig, og jeg fikk kløe av den selv. Våtserviettene skal liksom være parfymefrie, men jeg syns de lukter parfyme allikevel jeg. Da foretrekker jeg Änglamark fra Coop. Til hjemmebruk bruker jeg mesoft eller papirkluter fuktet med vann ved bæsj, ellers brukes vanlig vaskeklut i gas. En nyfødt baby trenger ikke å vaskes/bades med såpe. En baby er ikke skitten, så vann og evt litt babyolje holder lenge. Men det skal også sies at Natusan har bedret seg med årene. De har også nylig kommet med en svanemerket serie, og denne kom vel noe bedre ut har jeg forstått.
nicless Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 Det sier jo at olje heller ikke er bra.For det legger seg som et lag utenpå huden..Og stenger inn vannet eller hva pokker det var..Husker ikke akkurat her nå..
Julelita Skrevet 17. april 2010 #7 Skrevet 17. april 2010 De brukte natusan på føden, da jeg fikk snuppa. Så det så. Tror ikke at det er verdens undergang å bruke det da. Når det er sagt så bruker jeg ikke natusan selv. Bruker mesoft og vann for å vaske stumpen. Kjøpte en badeolje de anbefalte på apoteket til bad, og har en sjampo av et tysk merke som de anbefalte på barnebutikken. Den er god. Bruker ellers en stellekrem som de også anbefalte på apoteket når stumpen er litt rød (tror den heter barnekrem eller noe sånt, kommer i en hvit boks og har ikke noe spesielt merke), ellers inotyol når den er mer rød. A-creme dersom hun er tørr i huden, og i starten brukte jeg klorhexidin for å rense navlen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #8 Skrevet 18. april 2010 Grønn hverdag består sikkert av folk som jobber for Bellona og gud vet hva! Vi bruker natusan og det går kjempefint. ikke vær fanatisk. Jeg og søskene mine brukte natusan når vi var små, kan ikke akkurat se at det har vært problematisk på noen måte. Dessuten har mange av natusan produktene fått svanemerket, så drit i aktivistene i grønn hverdag. De mener sikkert at alle burde la vær å spise fisk, egg, ost og denslags også.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #9 Skrevet 18. april 2010 seriøst? tror dere at barna blir skadet av å bruke natusan? *riste på hodet* Greit nok at de kan få utslett, men å være redd for å bruke natusan fordi det ikke er trygt??? jeg blir overgitt over hvor hysteriske folk egentlig kan være.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #10 Skrevet 18. april 2010 De brukte forresten natusan-produkter på sykehuset hvor jeg fødte. ser ikke helt problemet.
trollmamma Skrevet 18. april 2010 #11 Skrevet 18. april 2010 Bruker ikkje natusan her i huset, at dei bruker det på sjukehuset, må være den dårligste grunnen til å godkjenne eit produkt eg har høyrt. Før var natusan full av parbener og parfyme, derfor styrte man unna natusan. Men meiner å ha høyrt at dei har endra på dette. Men uansett om dei har gjort det, så bruker eg ikkje natusan, eine og aleine fordi produkta stinker parfyme og våtserviettene er elendige. Det finnes andre produkter som er like billige og lette å få tak i (f.eks änglamark) som er bedre for babyen, stinker mindre og meir miljøvennlige. Men du -du trenger ikkje alt det der såpe greiene til stell av små babyer. Og vil du ikkje ha natusan, så får du sikkert bytta det.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #12 Skrevet 18. april 2010 Du trenger vel strengt tatt ikke så mange produkter? Jeg hat alltid skylt stumpen under vasken på badet, det var det vi lærte på sykehuset. Så tørker vi av med håndkleet på stellebordet. Olje kan være greit om det er vanskelig å få rent, det samme i badevannet iblant, men man trenger ikke å bruke det hele tiden. Såpe mener jeg er overflødig. Egentlig tror jeg ikke vi trenger så mye av det på kroppen vi heller, men jeg tør ikke helt å la være:p Men babyen min lukter rent og pent etter et bad med vann og klut:)
trollmamma Skrevet 18. april 2010 #13 Skrevet 18. april 2010 vell -hysterisk? Parabener som det var i natusan, skader dna til barnet og kan føre til problemer i forhold til videre forplanting den gang ditt barn skal bli foreldre. Ikkje snakk om berre utslett, det er jo bagateller. Eg blir overgitt av folk som er uvitende og tar alt for god fisk.
venterbarnnr2 Skrevet 18. april 2010 #14 Skrevet 18. april 2010 Jeg bruker natusan og libero produkter til sønnen min og jeg er fornøyd :-)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #15 Skrevet 18. april 2010 Trollmamma: Parabener som skader barnets dna? Hohoho!!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #16 Skrevet 18. april 2010 Herlig fred!!!! Kjære Trollmama som blir så frustrert over folks uvitenhet; "Mener å ha lest at dette er forbedret...." Hallooooo, du er vel ikke så orientert selv heller??? De ER forbedret, og jeg syntes de lukter HERLIG! (Selv om Seba Med lukter hakket bedre!)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #17 Skrevet 18. april 2010 Jeg kjøpte babyprodukter fra en sånn home party sak som var så skråsikkere på at dette var det beste og at ikke fantes noe skadelig for barna der. Men gjett hva det gjorde det gitt. Så jeg tror ikke noen er helt trygge. Jeg bruker natusan
trollmamma Skrevet 18. april 2010 #18 Skrevet 18. april 2010 Unnskyld, det skulle stå hormoner. Sorry! Vart skrevet litt fort. Parabener er hormonforstyrrende er det rette.
trollmamma Skrevet 18. april 2010 #19 Skrevet 18. april 2010 Skreiv det med å bli frustrert over folks uvitenhet som svar til ho dama som vart så frustrert over folks hysteri ;o) Å ja, eg meinte jo at det var forbedret, men har ikkje satt meg inn i det fordi det har vært lite relevant ettersom eg ikkje bruker natusan. Har satt meg inn i dei produkta eg bruker, blir litt slitsomt om ein skal sette seg inn i alle dei produkta ein IKKJE bruker ;o) Den gang eg satte meg inn i natusans produkter, var det stappa med parabener og parfyme. Ok?
Lilleleen Skrevet 18. april 2010 #20 Skrevet 18. april 2010 Jeg styrer unna Natusan. Det er fordi min far reagerte på at jeg brukte det merket. Grunnen var at de bruker midler i Natusan som det ikke lov til å bruke i maling engang, fordi det er farlig.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #21 Skrevet 18. april 2010 Her var det mange misforståelser. Ja, Natusan inneholder parabener. Parabener i STORE doser kan være skadelig. Så små doser som er i Natusan er helt ufarlig. Jeg skulle likt og sett hvilket utfall dere tror det er i å bruke en krem fra Natusan? Natusan er et helt kurrant merke, et tilgjengelig og ganske billig merke som man får tak i overalt. Det er ikke overpriset og alle har hørt om det. Grønn Hverdag består av en gjeng hippier og følger ikke Mattilsynet, Helsedirektoratet etc., sine anbefalinger. En annen ting er at GH er sponset - det ser man veldig ofte. Stol heller på undersøkelser hvor testeren ikke er kjøpt og betalt. Hilsen farmasøyt - som vet at det er parabener i medisiner også - men det tør dere kanskje ikke unngå å bruke?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #22 Skrevet 18. april 2010 Og du trollmor - skade DNA? Sett deg et halvt år på skolebenken. Nicless - grunnen til at du kan fjerne maling - er pga olje. Du kan fjerne maling med olivenolje også - skal du slutte å bruke det?
leirbål Skrevet 18. april 2010 #23 Skrevet 18. april 2010 Jeg brukte kun natusan baby til sønnen min de to første årene. Resultatet ble at han fikk ekstrem tørr hodebunn og hud, selv om jeg også brukte babyoil på kroppen hans. Han gråt og klødde helt fortvilet. Frisøren sa at hun aldri ville vasket et barn med natusan. Det er sterke produkter. Hun anbefalte å gå på apteket og kjøpe milde produkter der. Han slet pga. dette i mange år. Babyoilen er laget av mineraloljer som kun legger seg utenpå huden, og gir intrykk av å ha myk hud. (Dette er billige råvarer.) Dr. greve er også veldig harde for følsom hud. Når babyen kommer vil vi kun bruke uparfymerte, allergivennlige produkter fra apoteket denne gangen. Jeg ønsker ikke et barn til som utvikler allergier mot en mengde produkter fordi jeg ikke var forsiktig nok i begynnelsen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #24 Skrevet 18. april 2010 Hvem vil satse på at de hormonforstyrrende stoffene IKKE er skadelig i de dosene Natusan bruker? Hvem vet 100% at Grønn hverdag ikke har rett? Hvem har kjøpt de testene? Synes det er rart å konkludere med at så lenge man ikke får en umiddelbar hudreaksjon så er produktet bra. I tillegg finnes det stoffer som ikke nødvendigvis skader barnet, men som er uheldig for f.eks fisk og planteliv i havet, men det er kanskje ikke så farlig. Det må være parabener i kosmetikk, men jeg setter et STORT spm tegn ved de store i denne industrien som ikke velger bedre alternativer før media setter fokus på dette.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #25 Skrevet 18. april 2010 Jeg har aldri brukt Natusan på mine unger og kommer aldri til å gjøre det. Har de en gang hatt skadelige stoffer i sine ting stoler jeg aldri på de igjen. Jeg ser også rart på de foreldre som bruker natusan på sine unge som de sier er det mest dyrebare de har. Tror ikke det nei om de ikke kan kjøpe ordentlige stelleprodukter til de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå