Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er riktig. Disse medisinene er veldig dyre. Hvor mye du må ut med avhenger mye av om du må på kort eller langt medisinregime, og hvilke medisiner legene foreslår for akkurat deg. I tillegg koster ultralydundersøkelsene litt, hvor mye avhenger av om du må gå privat eller om du får fastlegen din til å skrive en henvendelse til en gynekolog som har offentlig avtale.

Du har ikke skrevet særlig til presentasjon på profilen din, så jeg vet ikke om du er i et langvarig parforhold. I så fall kan du kanskje få hjelp her i Norge og da er det en øvre grense for medisinutgifter på 15000 kroner mener jeg. Da er vel også selve behandlingen gratis. Men dette kan andre mer om enn meg.

Skal du gjøre dette privat i Danmark eller et annet land må du betale for selve behandlingen i tillegg til medisinene - selvsagt.

For meg gjorde ikke uttaket vondt i det hele tatt, verken under eller etter uttaket.

Hei

Det er dessverre ganske dyrt for oss som betaler alt selv:)

Hvis du sjekker www.felleskatalogen.no vil du finne priser på de ulike preparatene.

Uttak og innsett var ikke spesielt vondt, men jeg fikk mer vondt i etterkant av innsett. Jeg ble oppblåst og hadde smerter 4-5 dager etterpå.

Lykke til:)

Jeg har akkurat vært gjennom et opplegg med langt regime på CFC. Medisinutgiftene er så langt på ca 15-16 000. Har gått for 3-pack til 36 500 danske kroner (ca 40 200 norske kroner). Dessuten ca 1500 kroner til scanning hos fastlege/privat lege og 2500 danske kroner til Assisted hatching pga alderen min. I tillegg kommer reise og hotell.

Egguttaket var noe smertefullt på den ene siden fordi de måtte bruke litt makt for å komme forbi muskelknutene mine på den siden. På den andre siden merket jeg knapt at de holdt på. Har vært skikkelig øm i magen nå i 4-5 dager, særlig på siden med muskelknutene.

Jeg brukte ca 10.000 i medisiner før uttak. Hadde liten dose Gonal-F(150 i.e). Denne er den dyreste, koster 3900 for ei penn som varte i 6 dager for meg. Måtte ha 2 stk(brukte ikke alt). Betalte også 1000 d.kr for Utrogestan som skulle brukes etter innsett. 900 d. kr i donorsæd kommer også i tillegg. Betalte også 2500 d.kr for nedfrysning av egg.

Jeg tok ut eggene gjennom magen pga en stor muskelknute som hadde presset eggstokkene opp. Var lettere tilgjengelig den veien. Det gjorde ikke så vondt, men var ubehagelig da han presset litt hardt for å få det lange "røret" gjennom. Fikk en del smerter ei stund etterpå. Tok noen paracet, men synes ikke det hjalp. Hadde problemer med å bøye meg(få på sko o.l.) og så var det vondt å gå. Et par dager etter kjente jeg ikke så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...