Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 Sitter her å lurer på om jeg skal ringe føden eller ikke etter å ha lest denne artikkelen: http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article248397.ece Det har blitt betydelig mindre aktivitet i magen de 2 siste dagene:/ var på nippet til å ringe tidligere idag, men så kjente jeg et lite spark. Men jeg er vant til høgt aktivitetsnivå. idag har jeg vel kjent litt liv 3 ganger. men føler jeg ikke vil ringe til føden og "mase". Alt er sikkert bra, men føler det er for lite liv.. er så usikker på hva jeg skal gjøre
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Alt er sikkert helt i orden, men er du beskymret ville jeg ringt! Få en sjekk, så føler du deg bedre.... Uansett, bedre føre var!
Nicebeaver Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 Du sier ikke noe om hvor langt du er på vei. Hvis du nærmer det slutten på svangerskapet, så er dette ganske normalt. Blir jo trangt inni der. Ingenting i veien for å ringe, de er jo veldig flinke på sånt!
serin@ Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Prøvd å vekke opp med glass sterk saft eller lignende?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 er 31 uker på vei. har prøvd å drukket kaffi, brus, isvann osv, men ingen respons. satt en halvtime og dultet i magen bare for å få respons i 6tiden. da fikk jeg et lite dult så vart det stille igjen. kjent liv 3 ganger idag ca kl 10.00, 18.00 og et lite dult nå og igår var han aktiv til 12 tiden og kjente ikke liv før 23.00 tiden. men er vel forseint og ringe føden nå? HI
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 Er du bekymret så ringer du føden. det er det de er der for. Varierer enormt på de som jobber men generelt blir det tatt veldig alvorlig dersom mor er bekymret og usikker på spark. Jeg fikk komme inn til måling av fosteraktivitet 2 ganger på slutten av svangerskapet, den ene gangen fikk jeg til og med ultralyd for å se at alt var bra med den lille. og det var det;) Til meg sa de at mors intuisjon var viktig å lytte til, flere av jordmødrene hadde god tro på båndet mellom mor og barn allerede i magen! Men barn blir roligere på slutten, virker som de lader opp til den store eventen.. også har de jo liten plass da tross alt;) Lykke til!!
2 små og en undulat Skrevet 17. april 2010 #7 Skrevet 17. april 2010 Det er aldri for seint å ringe føden! Men du har kjent bevegelse så babyen har det nok bra. Du har det derimot ikke så bra, så bare ta en tur på føden så gjør de jobben sin:)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 17. april 2010 #8 Skrevet 17. april 2010 Føden er døgnåpen og de som er der får betalt for å jobbe så hvorfor ikke ta en telefon;) Hvis babyen har vært mer livlig før og det er en betydelig endring som du er usikker på så kan du høre med de... men om det kun er på bakgrunn av artikkelen kan det jo kanskje bare være bekymring også, og at man dermed kan glemme visse bevegelser? dette vet du best! tvi tvi;)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #9 Skrevet 17. april 2010 Jeg blir bekymret for jeg er vant til å kjenne liv gjennom hele dagen. har vært så mye til tider at det har vært slitsomt, men nå så sitter jeg å kjenner etter hele tiden for det har vært så lite. men er 7år siden jeg gikk gravid sist så husker ikke hvordan det var. HI
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 17. april 2010 #10 Skrevet 17. april 2010 Det koster deg heldigvis ingenting å ringe;) og det er som sagt jobben deres å gi råd og sjekke slikt! tvi tvi
kitty3 Skrevet 18. april 2010 #11 Skrevet 18. april 2010 det er aldri forsent å ringe føden..., bedre med en gang for mye...!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå