Gå til innhold

Hvor mye skal jeg amme når barnet er 6 mnd.er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker. Vi har begynt med 3 små grøtmåltider (frokost, lunch og middag). Frøkna bruker str. 80 (veier 8,5 kg og er 74 cm) og vil alltid ha pupp. Litt redd for å gi bollemor litt for mye... eller kan det ikke bli for mye?

Help! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira06
Skrevet

Datteren vår er 7 mnd ( i dag!), og jeg ammer fortsatt litt selv om hun får tre måltider per dag. Hun veide 7,7 kg og var 65 cm på 6 mnd kontrollen, så er nok ikke noe spesielt tynn hun heller ettersom hun er så kort. Jeg tenker at det bare er sunt med litt små lubne babyer, dette går jo fort av når de begynner å krabbe og gå.

Vårt "matprogram" er slik (men varierer litt etter hvor mye hun sover og hvor sulten hun er):

0630-pupp

0830 - grøt

1200- middag + pupp

1530 - pupp

1830- grøt ( så kveldsstell før hun får pupp rett før hun legger seg)

Hun spiser ingenting på natten lengre, heldigvis:)

Hva tenker du er for mye? Jeg håper at jeg etterhvert kan kutte ut ammingen på dagtid, ettersom pappa skal begynne sin permisjon når jobben min starter om ca 1 mnd.

Skrevet

Poden min er knappe 5 mnd, men veldig stor. 8,4 kg ved 4 mnd. Her er vi oppe i et fullt grøtmåltid til kvelds og to halve posjoner frokost og lunch. Jeg ammer før de halve måltidsposjonene, ammer ca 5-6 ggr per dag og pumper en gang til å ha melk i grøten. Jeg tenker at det er ikke ammingen de blir "tjukke" av. Såååå mye bedre å ha en pode med litt å gå på, plutselig blir de forkjølet og ikke vil ha noen ting. Da er det godt å ikke stresse med vekten:)

Kan ikke bli for mye mm, kan det vel..?:)

Skrevet

Jeg gir vel egentlig bollemor pupp når hun vil ha det. Hun får det alltid før et grøtmåltid.

Fint å se hvordan dere andre løser det og enig at det er bra med lubne små! :0)

Skrevet

Snuppa blir 6mnd 3.Mai.

Å her er mat dagen slik:

kl.06:30 - pupp

kl.09 en full posjon grøt

kl.11:30 pupp

kl.14:00 pupp

kl.16:30 ett helt 4mnd middagsglass + vann

kl.18:30 halv posjon grøt m/litt sviskepure i

Så er det kveldsstell, å så får hun pupp på sengen :)

Tenker å slå sammen di to puppene før og etter lunsj, til ett lunsjmåltid etterhvert. Sånn at hun får mat kl.09, kl.12, kl.15 og kl.18 og litt pupp før hun legger seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...