Gå til innhold

Da var vi i gang, gitt... ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er vi prøvere også..! Utrolig spennende, har i grunnen ventet på dette ei stund... Husker jeg tok samboeren skikkelig på senga en kveld (ikke bokstavlig da!), da jeg fortalte at jeg hadde lyst til å bli mor... Nå, noen år senere, er vi endelig kommet litt i gang, iallefall med prøvinga. :)

Meldte meg inn i dette forumet, i håp om at dette er et bra et... Iallefall mye å lese på her. :) Men en ting jeg ikke helt skjønner er alle forkortelsene..? EL er eggløsning, men mye annet blir helt gresk for meg.

Jeg slutta på p-pillen etter 11 års sammenhengende bruk for et par måneder siden. Fikk mensen som normalt forrige måned, da "hoppet vi av i svingen", og er akkurat ferdig med mensen igjen nå. Vet man må matche eggløsning osv for å lage barn, men prøver å ikke stresse med noe sånn i det hele tatt enda, skal prøve å ha det gøy mens vi prøver, er jo første gang for oss begge. :) Det ligger egentlig ikke i min natur å ta det rolig, men prøver å overbevise meg selv om at det blir mye morsommere hvis vi tar det helt med ro og koser oss med forventninger og prøving... Får se hvordan det går etterhvert. ;)

Litt om meg:

Jente på 26 år fra Lillehammer, jobber i barnehage og elsker jobben min. :) Barnehagejobbing har til tider fungert som prevensjon, men nå i det siste har det blitt litt motsatt. ;) Jeg har aldri vært gravid før, og har alltid vært redd for at jeg ikke kan bli gravid. Har lenge følt at det kan ta lang tid med meg, men har jo ingen peiling på det.. Er ikke synsk, heller. ;) Ble spådd en gang i fjor, og han sa at jeg ble gravid med en gang jeg bestemte meg for å bli det. Vi får nå se. ;)

Som dere skjønner er jeg skravlete, jeg er også veldig åpen og avhengig av å være ærlig... Derfor ser jeg med gru på det å måtte holde på en så stor og viktig hemmelighet i hele 12 uker...! Har ikke klart å holde det hemmelig at vi skal prøve en gang (vel, det er bare mamma, søster og ei venninne som vet da).

Jaja, håper det er flere som prøver akkurat nå, hadde vært gøy å få litt kontakt med noen! :)

-arime

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende!

Jeg er også igang med prøving nå. Håper det klaffer for oss begge!

Skrevet

Det er veldig spennende..! Vet at jeg ikke har eggløsning og sånn nå, men blir allikevel litt ekstra spennende å ha sex. :)

Lykke til til deg også! :)

Skrevet

Hei arime! Morsomt å lese innlegget ditt, vises at du er spent og glad for at dere er i gang! :) Ville bare ønske deg masse lykke til og håpe at det klaffer raskt for dere :) Selv skal jeg starte prøvinga i juli og gleder meg masse til det, så jeg er inne på forumet her LITT tidlig kan man si, hehe, måtte bare månedene gå fort, kanskje snakkes vi på bli-gravid forumet etterhvert! Men håper jo for din skyld at du allerede kan gå videre til 1. trimester før jeg kommer i gang ;)

Angående alle forkortelsene så fins det en egen side (jeg tror den er på bli-gravid siden) der det står om alt. Det er lett å bli forvirret før man kan "språket" ja!

Good luck!! :-D

Skrevet

Hehe, ja, jeg er veldigveldig spent! Og tusen takk for svar, koselig av deg. :) Du skal ikke se bort i fra at jeg "venter på deg" kan vel ikke regne med at det går på første forsøk. ;) Håper nesten jeg må prøve litt lenger, blir brått hvis det skjer allerede nå snart..! Men sånn i 2 pp er greit. ;) Hihi.

Jeg googla "forkortelser gravid" og fant en side herfra med alle forkortelsene..! Oh my! Det var en del må jeg si... Så nå har jeg det oppe samtidig som jeg leser innlegg. ;)

Masse lykke til med ventinga til deg... Jeg klarte å holde meg unna slike forum helt til nå, blir jo litt mer ivrig av å lese alt her inne. ;) Du får prøve å nyte å gjøre de tingene du vil nå, og bare kose deg med forum og sånn! Håper iallefall å skrive med deg igjen. :)

Skrevet

Så koselig! Ja jeg blir å følge med deg ;) Bra du fant den siden, er en god del ja!! Satser på at du lykkes i 2 pp da! hehe! Skulle nesten ønske jeg og hadde greid å holde meg unna, men ja, får nyte tilværelsen og nyte å glede meg nå da :) tiden går nok fort! Ha en fin kveld! :)

Skrevet

Ja, man kjenner man blir mer ivrig og engasjert av å lese så mye om babyer og prøving og sånn. ;) Jeg har venta lenge jeg også, vi ble enige om april i januar eller noe sånn. Er jo verdt ventinga, blir ekstra stas når man begynner!

Ha en riktig så fin kveld du også, får komme meg på spinning jeg... urk. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...