Gå til innhold

Dere som har giftet dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var sminken på bryllupsdagen?

Brukte du mer sminke enn hva du gjør til andre festlige anledninger?

Brukte du falske øyevipper?

Skal sminke meg selv på bryllupsdagen min, men usikker på hvor jeg skal begynne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte litt mer enn hverdagssminken min, mer party sminke uten at den skal være for mørk! Men så kommer det jo ann på hva man bruker til hverdags også da :) Jeg bruker kun mascara, så når jeg giftet meg hadde jeg også litt eyeliner og skygge + leppestift og farge i ansiktet/kinna. Men på en veldig naturlig måte selvfølgelig!

Skrevet

Jeg sminket meg selv.

La en makeup som var litt mer enn hverdags på dagen (med litt foundation og rouge og slikt som jeg ikke vanligvis bruker på dagtid), og så touchet jeg heller opp med litt kraftigere sminke etter middagen, når snippen er litt mer løs og ledig og det er mørkere ute.

Men passet på så sminken ikke tok for mye oppmerksomhet fra resten av meg - de fleste ser nok bare en vakker brud uansett denne dagen :)

Ikke mye sminke som skal til heller for at det synes - om du skal være hvit brud. Brukte ikke falske vipper, men får du det til å sitte pent og (ikke bruker for voldsomme vipper) så slipper du jo å tenke på vannfast mascara og rennene svarte strømmer under øynene om du vet du kommer til å gråte en skvett.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

H.I.

Skrevet

Jeg lot frisøren gjøre det, orket ikke det "ansvaret" selv, i og med at man gjerne er nervøs og sånt på selve dagen.

Som makeupartist ville jeg hvertfall anbefalt deg å være nøye på å ha god baseskygge på øynene om du skal øyenskygger, for makeupen skal tåle endel og vare i ganske mange timer;)

Jeg hadde mindre/likt med øyesminke enn ved andre festlige anledninger, og litt mer naturlige toner. Jeg hadde lillatoner på øynene såvidt jeg husker. Ellers eyeliner(ikke overdrevent mye) og mascara(vannfast)(nå tok jeg bare det jeg hadde på øynene, hadde det jeg beskriver nedfor på huden i ansiktet).

Hvis du ønsker falske øyevipper, så ville jeg valgt punktvipper og ikke så altfor mange. Hvis ikke kan det fort se veldig mye og fryktelig unaturlig ut. Du bør også ha gjort dette mange ganger før om du skal satse på det i bryllupet, for det krever mye presisjon. Tror nok jeg ville droppet det;)

Det du må være nøye på er holdbarhet, holdbarhet, holdbarhet!

Når det kommer til ansiktet(ikke øynene) ville jeg startet med en slik blank base, deretter brukt concealer der det trengs, tatt på en god foundation, lagt opp igjen skygger med litt solpudder(siden man fjerner alle naturlige skygger med foundationen) og litt rouge. Til slutt ville jeg gått over hele ansiktet med transperant pudder for å få det til å sette seg.

Vil anbefale å sminke øynene først av alt. Og smøre leppene godt på forhånd(kjipt med hudflisser på leppene på bryllupsdagen).

Og ellers starte med en god ansiktsrens og smøre ansiktet godt:)

Ble langt dette, og gjerne litt utover det du spurte om, men håper at gjerne du finner hjelp i NOE av det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...