Gå til innhold

Sex etter SA?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet når det er ok å ha sex etter en SA? Hadde desverre en på torsdag. 7 uker. Var på ul på onsdag å så et lite hjerte banke, På torsdag kom det ut. Litt spesielt, men jeg blødde litt allerede på tirsdag og sa det til jordmoren, men hun mente dette skulle gå fint. Fikk kraftige mens og ryggsmerter torstag. fikk komme på utvendig og innvendig ul og konstantert SA. Alt hadde kommet ut da på bare noen timer. Alt så bra ut inni der..

Nå lurer jeg på når det er forsvarlig å ha sex igjen. Noen som vet hva som er anbefalt? Og er det vanlig at denne blødningen gjør litt vondere enn en vanlig mens?

Takker for alle svar;)

Fortsetter under...

Jeg tror det er vanlig å anbefale å vente med samleie i 1-2 uker etter en spontanabort, eller i alle fall til blødningene har stoppet. Hovedårsaken til at man anbefaler å vente er økt infeksjonsfare dersom man starter opp igjen for tidlig. Vet at noen omgår "reglene" ved å bruke kondom...

Det er vanlig å ha en vondere og merkeligere blødning etter en spontanabort enn en vanlig mens. Gangene etterpå kan også være litt snåle, men er helt normalt, kroppen har jo vært gjennom noe utenom det vanlige...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...