Gå til innhold

redd for å ha kreft :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 4 dager nå har jeg hatt noen vonde kjertler på lysken, jeg har mange på hver side, men bare på den ene siden er det vondt. Flere kuler som jeg føler "sitter fast" og er ømme/vonde.

Prøvde å søke på nett hva det kom av, og da kom det kun fram lymfekreft!

De kan hovne opp å være vonde hvis du er syk (influensa), men det er jeg ikke!

Blir redd....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hvordan du har det, jeg har helt noia for kreft jeg og.

Er de store, eller er de små?

Regner med du går og kjenner på de dagen lang, og da kan de hovne opp og bli ømme.

Ta en tur til legen, om ikke annet enn for å si hvordan du har det, og be han om å sjekke det for deg, fordi det er så slitsomt å være så redd.

Skrevet

Først bør du slappe av....pust ut, ikke stress deg opp! Det kan jo faktisk hende at kroppen din er syk, og du ikke merker det ennå! Kan ta litt tid fra kroppen blir infisert med noe til du faktisk blir syk, så det kan være det? Dersom de fortsatt er vonde på mandag, så ringer du legen og får det sjekket!

Skrevet

Skjønner du blir redd. Og det er bra du tar det seriøst. På mandag drar du til legen og ber om en test asap. Det trenger ikke være noe, men man SKAL sjekke slikt.

Lykke til. Det går helt sikkert fint:)

Skrevet

forstår man blir redd, men svultser er ikke vonde... så du kan nok gelt sikkert ta det helt mer ro, men skader jo ikke å ringe legen så lenge du går å er redd :)

lykek til :)

Skrevet

Jeg har ikke gått å klemt på de, fordi det sto at man skal la de være.

Har kjent en gang i dag for å kjenne om de fremdeles er like vonde og det er de.

Har ikke en følelse av å være syk, litt sliten og en del hodepine bare.

Vet ikke hvor store de er i mm, ertestørrelse, kanskje bittelitt større..?

Har sjelden angst for noe, og kan ikke kalle det angst nå heller. Fikk mer en ekkel følelse når jeg leste hva det kunne være.

Har tidligere operert pga celleforandringer, så blir litt nervøs.

Drar nok en tur til lege på mandag ja, skal ikke vente for lenge med sånt.

Vet ikke hvordan man reagerer dersom man får en slik diagnose :(

Tusen takk alle sammen :)

HI

HI

Skrevet

Lykke til :)

Det er nok ingenting, skal krysse fingrer og tær for deg :)

Skrevet

Tusen takk ;)

Men går med en følelse av at det er noe. Du vet den: det skjer sikkert ikke meg, men så gjør det det?

Tenker at det er typisk meg......:(

HI

Skrevet

Som sagt over her, jeg vet akkurat hvordan det er å ha det sånn...det skjer alle andre, ikke meg. Det har jeg virkelig fått kjenne på det siste året. Ikke min egen sykdom, men alvorlig sykt barn.

Nå har jeg ikke så veldig noia for kreft akkurat nå, siden jeg akkurat var hos legen og tok en haug av blodprøver, pluss senkning som var fin. Så da er sjansen for kreft ganske liten.

Den prøven får man vanligvis svar på iløpet av en time, så be han ta en senkningsprøve. Hvis den er fin, er det nok mest sannsylig ikke kreft iallefall, sa han til meg.

Håper du har en ok lege som ikke fnyser av deg når du forteller hvordan du har det. Min er heldigvis ikke sånn, men det er nok av drittleger der ute.

Igjen, lykke til :)

Skrevet

Huff, håper det går bra med dere 20.35, kan ikke være enkelt med alvorlig sykt barn :( og sikkert en veldig påkjenning for deg som forelder også..

Har veldig grei lege, hører på meg.

Men hun kan være litt sløv. Man må på en måte stille egen diagnose, så bestiller hun det man trenger ift det. (prøver o.l)

Da jeg hadde celleforandringer sa hun at det var noe alle har en gang i livet, og sa bare at vi skulle sjekke på nytt om 6 mnd.

Men en vikar sendte meg til sykehuset for sjekk likevel, og da viste det seg at jeg hadde CIN3, forstadiet til livmorhalskreft!

Men utenom det er hun en veldig grei lege :)

HI

Skrevet

Jeg aner ikke om det kan være det. Men for noen år siden fikk jeg samme symptomer som deg, hadde i tillegg ømme\vonde kjertler under armen, halsen osv. Det viste seg at jeg hadde kyssesyken.

Men uansett som de andre sier, ta kontakt med legen på mandag.

Jeg vil også berolige deg med at det er ikke spesielt vanlig å ha vondt i "kreftkuler". De vokser men de er ikke vonde.

Jobber på kreftavdeling, men kun som assistent, så jeg er ikke sykepleier eller noe, men noe har jeg lært da :)

Lykke til, håper det går over av seg selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...