Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 Skal til min første inseminasjon på Riksen til uken, er det noen som har vært der som kan ta seg tid til å fortelle hva som skjer (ubehaglig?, ligger man litt etter selve insimineringen?, sykemeldes noen dager?, oppfølling videre? De er veldig hyggelige på Riksen, men når man er til ultralydkontroll underveis i hormonbehandlingen er de så kjappe..
MissTaurus Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Hei Har ikke vært på Riksen, men CFC. Selve insemineringen er ikke noe spesielt ubehagelig. Det skjer fort. På CFC ligger man ikke etterpå, der er det inn og ut på noen minutter. Men, dette varierer sikkert fra sted til sted. Man trenger ikke sykemelding etterpå. Det er heller ikke noen spesiell oppfølging. Blir du gravid er det vel som for andre svanerskap regner jeg med. Lykke til:)
Lillie Vanillie Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Inseminasjon er omtrent det samme som ultralyd: de er hyggelige og raske. Ligger tre-fire-fem minutter i stolen etter inseminering mens de gjør ferdig papirarbeidet, og så er det på med klær, få utdelt prøvepapirene (blodprøver man skal ta) og et lykke til på veien. Er over på 10-15 minutter. Og så tar man hvis man vil en blodprøve en ukes tid etter (tror jeg) for å sjekke at eggløsning fant sted, og 16 dager etter ovitrelle tas en blodprøve for å se om en er gravid. Den siste er obligatorisk. Da kan man ringe for å få resultatet seinere på dagen hvis man tar prøven på riksen. Oppfølgingen etter det vet jeg ikke noe om, siden jeg så langt ikke har hatt en positiv test. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå