gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 noen som bor i nærheten eller er litt kjent på Gulset? er d et hyggelig område for barn og vokse opp i? har fått tilbud om å leie der, veldig billig og etterhvert kjøpe samme leilighet når vi får lån.. dette betyr at jeg må gi opp mitt egent firma i oslo. tjener godt. samboer som har litt arbeid i oslo, mister dette. snakk om ca 3-4000 i mnd. men han får støtte også så vi kan klare oss. men da må jeg få ny jobb. og barnet vår på 3 ny barnehage.. og babyen i magen etterhvert barnehage. vi leier for nesten 10.000 i mnden nå i oslo. og trives her. men d er ikke snakk om at vi får noe lån til bolig her på ihvertfall 10 år. har ikke familie her, har noe familie i skien. husleien i skien vil være 4000 i mnden og 20 kvm større(100kvm) pluss et ekstra soverom til babyen:) super fin leil, med egen hage og rett ved barnehage og marka.. noen råd eller tips?? takk!
flypapir Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Faren min er oppvokst der, og det ble da folk av han... Utover det ville jeg flyttet. Er jo gull verdt å ha familie i nærheten når man har barn, og jeg vil tro at Skien er ett like bra sted å vokse opp som de fleste andre steder,
Ladybug~N&E Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 skulle gjerne ha visst hvor på gulset da ville jeg ha kunnet svare deg bedre. men gulset er i og for seg et "stuerent" sted å bo i dag. nå er jo gulset ganske stort og der som på alle andre plasser så finnes det områder som er meget familie- og barnevennlige og andre plasser som ikke er heeelt optimale for alle aldersgrupper. det virker jo som du har fått tilbud på en av de gode plassene med barnehage og marka rett i nærheten! jeg synes sånn alt i alt at gulset er et trivelig sted å bo for en familie. jeg bor selv i nedre delen av skien og kommer nok aldri til å flytte herfra. jeg er skienspatriot på min hals!!! så om dere får jobbmuligheter og fine bomuligheter samt litt familie i nærheten så hadde jeg slått til jeg altså
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 17. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2010 røyveien 89:)
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 17. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2010 takk for svar forresten:) d frister veldig:) har vært mye i skien og liker meg. besteforeldre til samboeren bor der og tanta hans+ søskenbarn av han og søskebarn av mora hans eller noe. som jeg har fått god kontakt med og vi har barn på samme alder. og mamma bor i sandefjord og der bor mere av slekta til samboer. i oslo har jeg kun min beste venninne synd d... men vi drukner i husleie og har null sjans i oslo...
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 17. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. april 2010 dytt:) flere?
septbaby09 Skrevet 17. april 2010 #7 Skrevet 17. april 2010 Hei Jeg har vokst opp i skien og på gulset. Og absolutt blitt folk av meg også, tror jeg ihvertfall. Vi er faktisk selv på flyttefot fra Oslo tilbake til skien denne våren. Mye billigere huspriser, selv om det begynner å stige veldig der nå. Som hun ene over nevner så er det gode å dårlige sider på Gulset også. Så lenge man holder seg unna maihaugen og nærområdet der så er det vel bra ville jeg tro. En fin plass, med natur i umiddelbar nærhet, med lysløyper og badetjern i sykkelavstand:) Flere barnehager og barneskoler. Om dere er positivt innstilt ville jeg absolutt gjort det. Jeg mener selv skien/porsgrunn er et fint sted og vokse opp. Lykke til
Ladybug~N&E Skrevet 17. april 2010 #8 Skrevet 17. april 2010 da ville jeg ha slått til jeg altså. røyveien er stuerent;) og uansett så er det så mange muligheter ellers også. mye skog og mark, gode barnehager og skoler. blitt flere tilbud til store og små de siste årene også. spesielt skien fritidspark som har en masse aktiviteter for alle!!! og siden du trives og dere har masse familie her i skien og i nabofylket så hadde ikke jeg tvilt et sekund. får dere jobber her så er jo en husleie på 4000 ingenting egentlig. for det er egentlig dyrere å leie her. jeg synes skien generelt er et flott sted å vokse opp i!!!
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 17. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. april 2010 åå kanskje vi kan bli venner!?? neid da, tull og tøys:):) skal ikke prsse meg på her:) ja husleien er jo veldig liten. 100 kvm, egen hage og fin og flott leil. i en slags rekkehus. to og to sammen. huskestativ i hagen og greier. er en kamerat av samboern som eier der nå, men må flytte for de er for mange (to voksne og fire barn) og han vil vente med å flytte til vi kan ta over:) litt av en venn:):) og leie den ut billig:) blir i november i såfall og da er jeg jo i perm og har tid til å finne jobb:) ååå jeg gleder meg besten litt:) men vi må prate litt mer om dette først da:) takk for super hyggelige tilbakemeldinger da:)
Ladybug~N&E Skrevet 17. april 2010 #10 Skrevet 17. april 2010 så god venn dere har da!! heldige er dere som har fått dette tilbudet. ønsker dere lykke til med valget! bare å sende pm dersom dere velger å komme hit og ønsker kontakt. vi har jo barn på samme alder også. førstemann kom i aug.07 og andremann er ventet når som helst. kose dere videre i lørdagskvelden!
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 17. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 17. april 2010 tuse takk:) ja føler oss heldige:) tror vi bare må slå til!hihi kanskje du får em pm en gang:) jeg kjenner jo bare ei til med barn der:) kose dere dere også:) og lykke til med fødsel og ny baby!!!
HøstBaby <3 Elias Skrevet 18. april 2010 #12 Skrevet 18. april 2010 Kommer helt an på hvor igrunn Røyveien vet jeg ikke så mye om, men det er helt sikkert en fin plass ! Jeg har bodd på Stigeråsen og Meierkollen selv, trivdes best på Meierkollen. Å med tanke på barnehage, så vil jeg anbefale Einaren bhg.. Privat bhg med plass til ca 48 barn. Sønnen min går der nå, nydelig bhg !
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 18. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 18. april 2010 einaren bhg bli litt langt unna men i nabolaget i røyveien er d en bhg som heter granåsen bhg. vet du noe om den da? eller så er ikke gulset bhg så langt unna heller:) har du hørt noe om disse to?:) tror d blir så vi flytter om alt kommer i orden med husleie og vidreleie fra han kameraten:) spennende:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå