Gå til innhold

Ammeslut og mens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi planlegger en til, men jeg har ikke fått tilbake mensen enda:-( Gullet er 8 mnd, og jeg ammer ca 5 ganger i døgnet - ikke mellom 24 og 06. Hvor fort etter ammeslutt fikk dere mensen tilbake? Og evt om noen fikk den tilbake ved bare å kutte ut nattammingen?

Vil helst fortsette å amme et par ganger på dagen :-)

Skrevet

Jeg ammet bare i to måneder, og fikk tilbake mensen 1,5 mnd etter ammeslutt. Vet ikke om det har noe å si hvor lenge man ammer, men tror nok uansett at det er veldig individuelt. Noen får jo tilbake mensen tidlig, selv om de ammer!

Lykke til med prøving av ny baby ;)

Skrevet

Hei!

Med nr 1 fikk jeg tilbake mensen 1 mnd etter at vi begynte med grøt. Fikk mensen tilbake da hun akkurat var 6 mnd. Jeg nattammet til hun var nesten 1 år(begynte å jobbe da hun var 9 mnd).

Nå er vårt barn nr 2 akkurat passert 6 mnd; denne gangen har jeg fremdeles ikke fått tilbake mensen, begynte med grøt for ca 1 mnd siden.

Jeg tror ikke det er noen fasit på dette. Da jeg spurte storesøsteren min om når hun fikk tilbake mensen (hun har 3 barn) hadde det kommet tilbake på forskjellig tidspunkt. Altså ingen fasit.

Lykke til med prøving på nr 2!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...