peggy08 Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 Så navnet i en reportasje i et interiørblad. En av døtrene i huset het Amathea. Har aldri hørt det før. Hvordan uttales det? Ser at 9 i norge bærer navnet?
Cassiopeia <3 Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 er ikke det ammehjelpen? (synes bare jeg har hørt det i forbifarten)
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 Amathea er en rådgivningstjeneste for kvinner som er gravide og vurderer abort, så jeg ville nok ikke kalt datteren min det... Hvis man ser bort fra dette syns jeg navnet i seg selv er fint. Jeg ville uttalt det rett fram, altså Mathea med en -a foran.
Cassiopeia <3 Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 ja, det var det det var. Beklager, skjønner ikke helt hvor jeg hadde ammehjelpen fra, googlet ikke før jeg skrev :S
Miranda C Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 Jeg tenkte kun den ''kvinne-organisasjonen'', så ville ikke brukt det selv,nei.. Mathea er nydelig da! Ville uttalt det A-ma-the-a som Mathea og Thea bare med ekstra A (+ma)
Vannmann35 Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 Amanda og Thea satt sammen - ikke noe favoritt hos meg!
Dearest Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Amathea er ikkje OK, men nydelige Amadea er kjempefint og det første eg tenkte på når eg såg denne tråden. Amadea er Latin og betyr 'Gud's elskede'. Feminin form av Amadeus for dei som ikkje tok den heilt. (Eg gjorde ikkje kan du sei... XD)
Cornelianelia Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 Har hørt om en som heter Amthea, men det synes jeg høres veldig hjemmelaget ut. Ville nok ikke brukt Amathea heller nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå