Snartmamma10L2<3*har født* Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 Er nå i uke 27 og får ikke puste! Dvs, de er tungt å puste, kjennes ut som noen sitter oppå magen min og at jeg ikke får dratt lufta godt nok inn. Det er ikke så ille at jeg blir redd, men det er ubehagelig og jeg får ikke gjort noenting fornuftig, for det eneste jeg klarer å tenke på er å puste.. Noen som har opplevd lignende??
En til! Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Opplevde dette selv helt på slutten av forrige svangerskap - men synes det er tidlig for deg å måtte oppleve det nå... Du har jo mange uker igjen! Hvis det hemmer deg veldig ville jeg kontaktet legen bare for å høre om noe kan gjøres, evt tatt det opp på neste kontroll, bare for å sjekke at alt er ok. Klarer du å gå en rolig tur? Kanskje hvis du har med deg en annen? Frisk luft hjalp meg den gang. Du kan også sjekke pulsen din for sikkerhets skyld, sjekk at du har en stabil og rolig hvilepuls (60-80 slag per min.). Håper det går fort over, lykke til!
Stolt alenemor til tre små Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 Jeg har akkurat samme problemet og er like langt på vei som deg.. Har hatt det i noen uker alt, det kommer og går litt, men er veldig plagsomt når det står på.. Har funnet ut at det å ligge rett ut på sofaen hjelper litt.. Eller er frisk luft (å bare sitte ute, da det å gå en tur gjør det enda verre virker det som)..
enlitenpågang Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Jeg opplever også at jeg får åndenød. Er 28 uker. Det kan komme når jeg sitter helt i ro, så det har ikke noe med aktivitet å gjøre. Det er som du sier, at det kjennes ut som noen sitter på brystet/magen min slik at jeg ikke får fyllt lungene nok. Har merket at det ofte kommer av at jeg sitter for "lutet", da hjelper det å rette seg opp slik at lungene får bedre plass. Lurer på hvordan det skal bli videre, magen skal bli nesten dobbelt så stor jo....
Snartmamma10L2<3*har født* Skrevet 17. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2010 ja det kan jo bli interessant å se hvordan dette skal ende Nå begynner eksamensperioden for fullt også, så det kunne egentlig ikke ha kommet på et værre tidspunkt, siden det er vanskelig å sitte å lese med pusteproblemer.. Får håpe det gir seg litt etterhvert :/
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 Jeg har det samme problemet og jeg er i uke 13 :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå