Gå til innhold

Noen som har født på KK i Bergen etter mail 2009 - dvs etter de nye reglene (innstrammingene)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne høre om deres erfaringer! Fødte på Storken i 2007 og bodde på Barselloftet på hotellet etter fødselen, var topp fornøyd, men ser at det har vært store innskrenkninger på barseltilbudet siden den gang - ser blant annet at omtrent ingen får familierom, at de fleste må dele rom og at far har begrenset visittid. Hvilke erfaringer har dere?

Noen som benyttet seg av tilbudet om tidlig hjemreise - med besøk av jordmor hjemme?

Skrevet

Feil i overskriften! Mente selvsagt MAI 2009... Ikke mail... :-)

Skrevet

Jeg var førstegangs-fødende, men har kun positive ting å si om barseltiden på KK. Var ikke noe problem at far kom å var der hele dagen, bare man tar hensyn til evt andre på rommet ( jeg var så heldig å få et stort rom helt alene, så at far kom å var der hele dagen var ikke noe problem)

Skrevet

Jeg fødte der for ikke lenge siden. Dro hjem så fort jeg kunne, men det var fordi jeg ville hjem til resten av familien. Vi fikk familierom siden vi skulle reise med en gang, men tipper vi ville fått det uansett siden vi var nesten alene på Storken. Veldig fornøyd med jordmor hjem-tilbudet.

Skrevet

Fødte på Storken i September. veldig fornøyd. Fikk et tomannsrom for meg selv hele veien. Pappan kunne ha blitt hos meg den ene av nettene (de andre nettene sa de at det var mulig det skulle komme noen andre inn, men det gjorde det aldri), men han valgte å reise hjem og få sovet og ryddet, så fikk jeg sove da jeg kom hjem (klarte ikke å sove på sykehuset). Veldig fornøyd med hele opplegget :)

Skrevet

Jeg fødte der midt under ombyggingen i august 09. Dette var min fjerde fødsel her. Fra før hadde jeg født en på vanlig barsel og 2 på storken og lagt på henholdsvis vanlig barsel, storken og pasienthotellet med de tre guttene. Med vesla fødte jeg på storken, fødte rundt kl 01.30 på natten, og da fikk vi beholde rommet til 7-tiden på morgningen siden pappaen hadde lang vei hjem (1,5 time). Jeg og vesla ble trillet ned på 4-mannsrom på vanlig barsel og pga den lange reiseveien måtte jeg bli i 2,5 døgn slik at vesla fikk tatt føllingsprøven før vi kunne reise hjem.

Jeg opplevde at å dele rom med 2-3 andre mammaer var helt i orden, og mye mer rolig og avslappende enn jeg hadde trodd, på dagtid. Småsov mye og synes i grunnen det var ganske stille og rolig. På nettene derimot var det fælt, for da skulle det liksom være stille og alle ble superstresset om babyen skrek, ble det selv også når vesla fikk en byge andre natten og hylte hysterisk. Ble vanskelig å sove selv også når de andre sine babyer skrek, eller noen av de andre snorket. Ørepropper kan være lurt! På den positive siden kan jeg ikke få fullros personalet nok. Selv om de må ha vært vanvittig overarbeidet var de bare helt fantastiske. Rolige og hjelpsomme og alltid blide og imøtekommende. De fleste jeg delte rom med (ble noen bytter underveis) var førstegansfødene, og jeg synes de fikk en flott oppfølging. Litt morsom betraktning her, for de kom inn og rett ut underviste de andre litt. Sjekket ammeteknikk og gav råd og ditt og datt, og så bort til meg og liksom "ja, her går det vel greit? Du vet nå hva du gjør du", hehe... Joda, med nr 4 vet en vel det ;-) Fikk likevel hjelp og veiledning når ejg trengte det, som f.eks første bæsjebleie-skift på vesla. Greit nok er hun nr 4, men hun er eneste jenta, og jeg ante ikke hvordan jeg best skulle vaske henne, hehe... Fikk lære det der.

Her kom pappaen både i og utenfor besøkstiden. Var mange pappaer som gjorde det, man bare møtes på gangen i stede. Ingen sa noe om en pappa ble værene litt på rommet heller så lenge en bare trakk forhenget litt for og var stille, de ble ikke jaget ut, og jeg følte i hvertfall at vi på rommet hadde forståelse for at noen av og til hadde partneren der litt utenom besøkstiden også. Alt i alt var oppholdet egentlig veldig fint, kun nettene som ble litt stressende og lite søvn, men det gikk det også.

Skrevet

jeg fødte der i september, og under hele fødselen føler jeg at jeg ble svært dårlig behandlet, og jeg er faktisk kjemperedd for å måtte føde der igjen. Har fått Haukeland skrekk, og kjenner flere som har det som meg. Hun ene skal faktisk ikke ha flere barn, pga KK, og jeg må innrømme at jeg tenker ofte det samme. Så, om det blir en neste gang skal jeg til Voss!

Når det gjelder barsel så synes jeg de var stort sett hyggelige, prøvde å gjøre det sitt beste for at jeg skulle ha det bra. Men siden de var så underbemannet så fikk jeg ikke den hjelpen jeg trengte og ble veldig overlatt til meg selv, noe som ikke var bra siden jeg hadde hatt haste snitt og ikke kom meg ut av sengen på egen hånd. Måtte jo ringe på de hver gang jeg skulle ha babyen min... Men dette er ikke deres feil da... men pga innstrammingene frister ikke kk barsel heller. Om en har en fødsel og en barselstid som går etter boken er nok haukeland bra. men straks ting ikke går etter boken så blir de rett og slett uprofesjonelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...