Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer det sterkt til sønnen min, men likevel er det noe som skurrer litt i horisonten føler jeg. Er det et godt navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er et godt navn for sønnen din, må jo du vurdere selv. Personlig liker jeg det ikke. Mathias er fint, da.

Skrevet

Liker det ikke jeg heller. Mathias er mye finere!

Skrevet

Jeg liker Matheus myyye bedre en Mathias.

Mathias er jo et av de aller mest brukte guttenavna de siste åra, så tydelig at mangen liker det.

Matheus er mer unikt, uten å være sært.

Heia Matheus :-)

Skrevet

Matheus er kjempefint! Og mye sjeldnere enn Mathias, som jeg ikke er så veldig begeistret for. Vi vurderer faktisk Matteus som mellomnavn til gutten vår. Lykke til! :-)

Skrevet

Det er et vanlig navn i en del østeuropeiske land vet jeg. Liker Mathias bedre,men det er mye brukt nå. Hva med Markus eller Mattis? Mons? Magnus? Matehus minner meg også litt om rosevin...

Skrevet

Jeg liker det veldig godt.

Mulig grunnet assosiasjoner, men ja. DET får heller være!

Skrevet

Liker navnet veldig godt skrevet Matteus....

Skrevet

Enig med Lova her :)

Liker ikkje TH delen i Matheus, Matteus er mindre vanskelig.

Mattis er forresten eit fint alternativ dersom Matheus/Matteus blir vanskelig :)

Skrevet

Syns det er nydeleg. Hadde vurdert det sjølv denne gangen, men pappaen ville ikkje ha det.

Skrevet

Vi hadde også Matheus høyt oppe på guttenavnlista, men her blir det jente. Flott navn!

Skrevet

Mats eller Mattis er bedte på en norsk gutt.

Matheus er evangelisten, men det er jo Markus, Lukas og Johannes også, så for den del kan du gjerne bruke det.

Skrevet

Enig med Jensen, Mats, Mattis eller Mattias passer mye bedre på en norsk gutt.

Og hvis gutten er norsk, og hvis han SKAL hete Matteus, så skriv det på norsk, uten pyntebokstaver.

Skrevet

Mener du "Matteus" er mer norsk enn "Matheus"? Må si meg veldig uenig der, gitt.

Skrevet

Liker det veldig godt! I disse bibelnavn-tider er det vel ingen som ville reagert på dette navnet?

Forstår ikke hvordan man får kjempesvenske Mattis til å bli mer norsk enn Matheus...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...