Gå til innhold

Har dere egen barneforsikring til barna deres? Hvorfor / hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forsikret gjennom jobben som også dekker samboer og barn under 20 år. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har forsikret lille Solstråle i If, betaler 125 kr måneden. Har ikke helt satt meg inn i hva den dekker, men jeg tror ikke ungene er dekket av forsikringer voksne har?

Skrevet

Jeg har også forsikret gutten gjennom if, og betaler det samme:) Nei, ungene blir ikke dekket av foreldrenes forsikring.

Skrevet

Forsikring for små barn er bare en ny måte for forsikringsselskapene å tjene penger på. Det er ikke nødvendig i Norge. Etter alle rundene i retten (dersom du skulle være så uheldig å få bruk for den) kommer du ikke noe bedre ut av det. Beware!

Skrevet

La meg spørre deg om du har uføreforsikring på deg selv? Hvis du leser over ser du at et par av oss har valgt det for å sikre barnet livs- og uføreforsikring som voksen. Da behøver de ikke fylle ut helseerklæring, som du vet er det en ganske detaljert kartlegging av din fysiske og mentale helse, som ganske sikkert munner ut i alle mulige forbehold fra selskapets side.

De som er så heldige å ha foreldre osm har tegnet slik forsikring når de var baby vil få en forsikring uten forbehold. For meg er det en ren investering, jeg betaler 2000 i året for at han skal ha den sikkerheten som voksen når han får eget hus og hjem:/

Hvis du leser ekspertvurderinger av barneforsikringer er det i realiteten disse forsikringene som blir vurdert som nyttige, andre ikke.

Skrevet

Ja, jeg har forsikring selv.

Kan du vise meg regnestykket som viser at dette lønner seg?

"Ekspertuttalelsene" også?

Skrevet

Det er jo ganske åpenbart at det lønner seg om barnet er en av de mange som innen det når voksen alder har en helsetilstand hvor det enten nektes uføreforsikring eller får det med store forbehold.

Om man ikke havner i den gruppen, "lønner" det seg selvsagt ikke. Akkurat som boligforsikringen ikke lønner seg om huset aldri går til helvete. =)

Skrevet

Barneforsikringer er ofte vurdert, det klarer du sikkert å google selv:/ De sier som regel at alt uten uføreforsikring ved arbeidsuførhet er bortkastet.

Regnestykket, tar utgangspunkt i at du betaler til han er 26 år, da blir han 100% arbeidsufør:

ca 2000 i 26 år=52 000 kr

uførekapital engangsutbetaling 700 000

årlig uføredekning ca 5000 i (67-26 år=) 41 år=ca 2 mill, må selvfølgelig omregnes til nåverdi, men la meg ta i og si 1 mill da.

1 700 000

-inv 52 000

= 1 648 000

Dette kommer i tillegg til folketrygdens minstepensjon, som de øvrige uføre får (har holdt unge uføre utenfor, i og med at uførheten inntrår ved 26 år):P

Skrevet

Skulle selvsagt være årlig dekning på 50 000:/ Da blir det 2 mill

Dessuten kommer verdien av at han er garantert uføre og livforsikring som voksen, noe som kan komme kommende generasjoner til gode;)

Skrevet

Jeg mener fremdeles at det er et bortkastet produkt som har oppstått ved at folk har for mye penger å sløse bort. Dette vet forsikringsselskapene veldig godt.

Jeg mener at i Norge er uføreforsikring noe man tegner når man har opparbeidet seg økonomiske forpliktelser. Altså før 26 år, men etter 18 år.

(36000 spart!)

5000 ekstra i mnd ville i beste fall kortet ned på resten av mitt opphold her på jorden om jeg skulle være så uheldig at jeg ikke kunne jobbe for mitt eget vel og ve.

Skrevet

vi har forsikret barna våres, og det har allerede vært tilo hjelp. den nest eldste havnet i langt sykeleie på sykehus, og det er godt å slippe å bekymre seg for økonomi når det er barnet ditt det gjelder... for å si det sånn så er det bare barnet man tenker på og vil at skal bli frisk, og man blåser i det andre som dessverre innhennter deg etter lange sykehusopphold..."""

Skrevet

Jeg ser på det som en forsikring for at han faktisk får tegne slik forsikring når han da blir over 18 år. En venninne av meg får ikke tegne uføreforsikring, hun har bilyd på hjertet som ble oppdaget som barn, lever godt med det men får altså ikke tegne uføreforsikring som voksen.

Skrevet

Vi har ikke forsikret vårt barn. Da ingen vil forsikre h*n. H*n er alvorlig syk.

Skrevet

barna våre er forsikra, men vurderer å sei det opp.

Meiner å ha lest at det skal så uhorveleg mykje til for at barnet får utbetalt noko, at nesten ingen får.

Nokon som veit noko om det?

Kunne tenkt meg å lest litt om det.

Skrevet

Dere som i det hele tatt tørr å ikke forsikre deres barn er gale..... Jeg ble forsikret som barn, når jeg var 18 fortsatte mine foreldre å betale forsikringen for meg. Etter hvert tok jeg over selv. Hadde det ikke vært for det, ville jeg ha vært uten uføreforsikring nå på grunn av rygg, nakkeproblemer før 18 år.

Da kunne jeg blitt minstetrygdet dersom noe hendte nå. Nå vil jeg få 60 000 ekstra i året samt engagssummer. Så ikke vær DUM folkens!!!!

Litt rotete skrevet, men dere skjønne. Ei jeg kjenner gikk klipp av 500 000 i engangsum pga. manglende forsikring ved sykdom, de rakk ikke bestille den....

Skrevet

Poenget, som flere har gjentatt her, er jo at man kjøper seg en garanti for at barnet får uføreforsikring som voksen.

Det er rimelig mange som ikke får dette, eventuelt får den med begrenset dekning pga helseanmerkninger.

Skrevet

Nei, hva skal man med det i Norge da? Bortkastete penger!

Skrevet

Penger jeg bruker på å forsikre barnet mitt vil jeg aldri anse som bortkasta penger. Selvsagt er ikke barnet forsikret mot alt som kan skje, men mot mye. Det er ganske naivt å tror at Norge ordner opp så fort noe går galt. Har sett noen familier som har gått dukken økonomisk når ulykken har vært ute, og da vil noen titalls tusen i året, fra forsikringsselskapet hjelpe stort. Du vil vel aldri bli satt på gata av staten, men ikke langt unna. Alt må skjæres til beinet for å overleve på de småpengene du får derfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...