Gå til innhold

Har dere egen barneforsikring til barna deres? Hvorfor / hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og vurderer om jeg skal ordne forsikring til barnet, men har litt problemer med å se hvor det faktisk lønner seg? Er ikke barna forsikret gjennom foreldrene til de er 18? Så hva er i så fall den store forskjellen ved en barneforsikring? Vil jo tro de får den hjelpen de skal ha økonomisk og helsemessig, når foreldrene er forsikret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, barna er ikke forsikret gjennom foreldrene. det gjelder som regel kun reiseforsikring.

Egen barneforsikring er trygghet som kommer oppå folketrygdens usle bidrag hvis sykdom, skade e.l skulle oppstå.

jeg jobber med forsikring, men har selv ikke forsikret mitt barn. Det er ufrivillig. han får ikke forsikring pga forsinket språk. Han får kun ulykkesforsikring. Ikke uførekapital eller uførepensjon.

kjipt - jeg må søke igjen om et par år.

det er ikke ille dyrt - ca 200,- i mnd for uførepensjon, uførekapital og ulykkesforsikring.

Skrevet

Vi har forsikring fordi det uansett ikke kan skade å ha den i bakhånd. Noen summer du får via forsikringen (som dagsats når du er med barn på sykehuset), får du ikke nødvendigvis fra det offentlige. Du er heller ikke garantert at det offentlige hjelper deg med kostnader til ombygging av huset hvis barnet ditt skulle bli handicapet...

Skrevet

Vi betaler 141 kr per mnd per barn for toppforsikringen til Frende...

14:53

Skrevet

Jeg har forsikret (ene og alene) for å få uførekapital og uføredekning, som han kan fortsette selv når han blir voksen, da _uten_ ny helseerklæring. Det vil si at helseerklæringen jeg fylte ut da han var 3 mnd vil gjelde for han som voksen også. Uten forbehold av noe slag som oppdages eller påføres opp gjennom oppveksten. Vet om folk som blir nektet uføreforsikring i voksen alder pga et eller annet.

Den jeg har består av kapitalutbetaling ved arbeidsuførhet og ca 60 000 årlig.

Skrevet

Skulle gjerne hatt full pakke, men får bare skadeforsikring på mini.

Skrevet

Hvis det var meg du spurte, 15:08, så er det fordi hun har Down Syndrom, og får derfor ikke forsikring noen plass...Bare skadeforsikring.

Skrevet

Ja, det var deg jeg spurte. Så utrolig urettferdig at det skal være slik!

Er det du eller datteren din som trenger ny lever, hvis man får spørre?

Skrevet

Ja, jeg synes og det er ganske urettferdig...

Jentungen som skal ha transplantasjon.

Skrevet

Nå ble jeg skikkelig lei meg på dine vegne.

Stor klem!

Skrevet

Men må bare si, sånn at enkelte ikke får for seg at det er så skummelt med barn med DS og at de alltid er syke, akkurat det med leveren er bare ren og skjær uflaks, og har ingenting med at hun har DS å gjøre.

Bortsett fra det er hun frisk som en fisk.

:)

Skrevet

Takk for det :)

Klem igjen :)

Nei, nå skal jeg ikke kuppe denne tråden med mine problemer :P

Får heller gjøre noe gøy, vaske opp eller noe....øh...:P

Skrevet

Så fint at hun ellers er frisk, da!

Lykke til med tansplantasjonen som skal finne sted! Jeg håper hun kommer seg raskt og ikke blir for plaget av bivirkninger av medisinene hun må bruke. Skal krysse fingrene for dere! :)

Skrevet

vi har egen forsikring på poden ja :) Det er for å sikre han muligheter hvis han mot all formodning skulle bli ufør:/

Vi fikk ikke noe problemer selvom han har en liten medfødt feil, emn har hørt om foreldre som fikk blankt avslag pga tarmproblemer hos barnet sitt :/

Skrevet

Vi har det ikke.

Etter vår mening er det norske helse og trygdesystemet godt. Økonomien vår er også såpass god at vi har råd til å stå for det meste av de økonomiske problemene skader eller sykdom kan komme til å føre med seg. Vi satser derfor på at det ikke skjer noe galt med ungene. Om noe skulle skje får vi heller bruke sparepengene.

Skrevet

Tusen takk for det :)

Sitter på nåler for tiden, blir stressa hver gang telefonen ringer :P

Skrevet

Jeg har svart over her, har uføreforsikring på min.

Poenget for oss er at dersom han i løpet av ungdommen skulle bli arbeidsufør vil man måtte regne med å bli uførepensjonist for hele livet. Hvis man har så mange sparepenger at det er nok til å dekke opp 700 000 i uførekapital og 60 000 i året fra 18-67 år, så behøver vel man uansett ikke vurdere forsikringer;)

Dessuten vil han være garantert uføre- og livsforsikring når han blir voksen, og det vil jo være greit med tanke på å sikre egne barn og hjemmet hans når den tiden kommer.

Skrevet

Ja. I all hovedsak for å være garantert at de får uføreforsikringer som voksne.

Skrevet

Takk for mange svar, da skal vi få ordnet en forsikring så fort som mulig!Noen spesiell forsikring som er ekstra gunstig, som kan anbefales? Lurer på Nito sin barneforsikring, siden jeg er medlem der... HI

Skrevet

Du må nesten bare sammenligne vilkår og se hva som er viktig for dere.

Vi så primært etter at forsikringen skal kunne videreføres som uføreforsikring for voksen uten ny helseerklæring og at uføredekningen i selve forsikringen er relativt god.

Skrevet

Vi er ikke forsikret, noen av oss. I Norge betaler jo alle for sin forsikring (=trygd), om vi vil eller ei. Den mener vi er tilstrekkelig, vi er jo velsignet med et av verdens beste trygdesystemer (ja, jeg skriver dette, selv om alle hater nav for tiden. Joda, det går treigt, men rettigheter har vi fremdeles.)

Skrevet

Jeg har forsikret mine 3 nøster, ikke toppforsikring men denne dekker det meste av direkte utgifter ifbm at vi som foreldre må ha fri fra jobb, ombygging etc hvis noe skulle skje. Noen små-beløp i tilfelle dødsfall er også med. Men det viktigste er at man får noen engangsbeløp dersom ungen skulle skades alvorlig.

Eneste ulempe er at overformynderiet slår kloa i penger som ungen får hvis h*n blir ufør, slik at man ikke kan gjøre så mye med dem. Ombygging av huset må man uansett regne med, f.eks. Håper det vil løse seg om noe slikt mot formodning skulle skje med en av ungene.

Vet ikke egentlig hvorfor vi har forsikring, men vi har det på oss selv også og jeg stoler ikke på at det offentlige vil gi ungen min alt vi kan ha behov for ved skade, sykdom og uførhet. Å måtte sitte og grine ting til seg på et kontor ser jeg på som alldeles uverdig. Stoler ikke 100% på folketrygden!

Har Storebrand. 144/mnd pr unge

Skrevet

Hvis du ønsker en god uføredekning som kan videreføres som voksen, er det så vidt jeg vet kun gjensidige og storebrand utvidet som tilbyr det. Mulig det er blitt flere, men jeg kikket feks på frende som ble nevnt over her, men den er ikke med dekning som kan videreføres for voksne.

Skrevet

Videreføres _uten_ ny helseerklæring, skulle det være;) Det er liksom det som er poenget.... at de slipper å fylle ut 4 sider med helseopplysninger som voksen, når vi har gjort det for dem ved 3 mnd alder:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...