Gå til innhold

Kan man ha lungebetennelse uten CRP?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mylian med twins

Ok, sønnen min er så sykt tett og hoster så sinnssykt mye. Han er på legevakten nå og skal få inhalasjonsmedisin. Han går på ventoline, flutide og bricanyl. Me ndette er verre. Han har masse i feber og hadde 11 i crp eller noe. Han er dødsdårlig. Ser helt ille ut. Hoster så det runger i hele huset..

Både jeg og sønnen min hadde lungebetennelse 3 ganger hver i fjor og hver gang ble vi sykehusinnlagt med over 200 i CRP... spørs nok litt hvilken type lungebetennelse man får, men det er nok vanligst med. Er det ikke høy CRP er det ofte Bronkitt man har...

Annonse

Har hatt begge deler. Nå sist hadde jeg CRP på 72 (litt høy men ikke grisehøy), og feber. Det rallet nedover lungene mine. For et par somre siden hostet jeg, veldig, hostet og hostet og hostet. Ble ikke bedre. Gikk til legen, hadde noen rare lyder nedover lungen. Fikk en type slimløsende middel. Ble verre og verre. Ingen feber, ingen CRP som ga utslag. Tilbake til legen, da hadde lyden satt seg enda lenger ned i lungen. Han kalte det atypisk/mykoplasma-varianten av lungebetennelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...