Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Mulig jeg er på feil forum, men ser det er flere som har opplevd lignende og muligens kan hjelpe:-)

Opplevde å få bekreftet en MA etter brun utflod og UL på Aleris for 10 dg siden. Var da 12+6 og i min naivitet trodde jeg neste at jeg var på den "sikre siden".Sjokket og skuffelsen var stor.Fikk utskrapning etter ei uke.

Jeg lurer på følgende: Målte hhv 5300 og 3500 i hcg med to dgrs mellomrom etter UL hvor jeg fikk konstatert MA'en. Hcg nivået er tydligvis på tur nedover, men når kan jeg forvente at det er på 0?

-Eller kan jeg forvente at alt er ute etter 1.menstruasjon?

Hvor stor er sjansen for at dette skjer igjen?

Utrolig hvor mange som opplever Sa/Ma flere ganger, dette gjør meg nervøs....

Legen sa at jeg hadde like stor sjanse som alle andre til at neste svangerskap skulle gå bra, men...

Er det veeeeldig viktig å vente en menstruasjonssyklus før man prøver igjen?

Takknemlig for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan nok ikke svare deg på hvor lang tid det tar før hcg nivået ditt er nede i 0.

For min del ble hcg nivå målt til ca 55000 da MA ble oppdaget, da var jeg 10 + 0. Det ble tatt en ny hcg prøve 5 dager etter, og da var hcg gått ned til ca 32000. Jeg hadde utskrapning 11 + 6.

Jeg måler kroppstemperatur for å ha kontroll på EL. Jeg har ennå ikke hatt EL etter utskrapning (i dag er det 34 dager siden utskrapningen), men jeg har hatt mensen til "vanlig" tid, dvs. på den 25. dagen etter utskrapningen (har alltid hatt sykluser på 25 dager).

Det er helt normalt å ikke ha EL en syklus. Dette kan skje av forskjellige grunner, men jeg tror i mitt tilfelle at kroppen min ikke har vært klar for å slippe ett egg så pass kort tid etter utskrapningen.

Om kroppen min opprettholder vanlige sykluser på 25 dager bør jeg få EL i morgen. Sånn jeg kjenner kroppen min tror jeg ikke det skjer. Håper bare at jeg ikke går enda en syklus uten å ha EL. (det er jo noen som har fått sykluser, EL ol i ulaget etter MA).

Jeg går og tar akupunktur. Akupunktøren min sier at jeg uansett bør vente 3-4 mens med å prøve på å bli gravid igjen fordi det er så krevende for kroppen å ha en MA. Dette fordi det er like krevende for kroppen å ha en MA som å gå gjennom et helt svangerskap hormonelt sett. Livmor bør også få "renset" seg med å ha noen normale blødninger før man blir gravid igjen.

Jeg synes det er vanskelig å ikke prøve på å bli gravid, når vi har et sterkt ønske om å bli gravide igjen. Men vi prøver nå så godt vi kan på å være forsiktige og vi planlegger å prøve på å unngå sex midt oppi El og ett par dager før EL. Så får vi se hvordan det går. Før jeg kan bli gravid må jeg jo ha EL først...............

Så om jeg kan anbefale deg noe må det være å vente litt med å prøve på å bli gravid igjen selv om det kan være vanskelig. Antagelig trenger kroppen din en liten pause ;-) Men så hører man jo om de som blir gravide før de får mensen tilbake etter de har hatt en MA, og det svanger skapet går helt fint.

Prøv å finn ut hva som er best for deg og mannen din ;-) lykke til - klem klem

Skrevet

Halloen!

Takk for svar. Fikk så vondt av å se at du også skulle ha vært med i oktoberklubben...

Hvordan fungerer akupunktur for deg?

Styrker det noe? Hva og hvor ofte får du behandling?

Skjønner at man burde holde seg "unna" ei stund, men det kjennes vanskelig ut.

Så snålt hjernen fungerer...da jeg fikk beskjed om at det hadde gått galt, sa legen flere ganger at jeg hadde like god sjanse til å bli gravid igjen som alle andre. Og at det var ingenting i veien for at det skulle gå bra o.s.v

Husker jeg var nesten irritert over at han kunne være så "ufølsom" at han kunne snakke om en evnt ny graviditet like etter at verden hadde falt i grus.

Det rare er jo at det gikk nøyaktig 2 dager før hjernen plutselig ble helt besatt av når jeg kunne prøve igjen.

Skal uansett holde meg den første perioden, så slipper jeg å tenke på om jeg gjør noe altfor tidlig...

Krysser fingrene for at du får EL i disse dager! Er sikkert godt med et lite tegn på at kroppen har stablet seg på beina igjen.

Hvordan tester du EL med temp?

Har aldri gjort dette før, så hva bør jeg gjøre?

Håper du har det fint:-)

Skrevet

Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Man blir på en måte "besatt" i å bli gravid igjen, og da med en gang! For min del har denne "besettelsen" roet seg litt nå, er innstilt på at vi bør vente litt. Men det er alikevel ikke lett å gjøre tiltak (f.eks kondom) for å ikke bli gravid ,-)

Jeg hadde EL smerter i går kveld. Det har ikke blitt sluppet ett egg ennå (når EL er over "sees" det på tempen), men siden EL-smertene har begynt å gjøre seg gjeldene regner jeg med at EL kommer innen 3 dager. Håper hvertfall på det ,-)

Akupunktur fungerer veldig bra på meg. Nå merker jeg at energi og humøret stiger for hver gang jeg har fått nåler, og i tillegg settes det nåler for å øke fertiliteten. Anbefaler akupunktur på det varmeste! Om du vurderer å gå til akupunktør, finn en akupunktør som er medlem av: Norsk akupunktør forreningen. Disse akupunktørene er seriøse og flinke ,-)

Når man måler temp kan man følge med på syklusen, når EL er overstått osv. Jeg anbefaler deg å lese mer om dette på: www.pernille.info Der står det mye bra om temping + annet akutelt for oss som ønsker å bli gravide ,-)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...