LilleMummy Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 Det burde vel være slik at barnet bør kunne sitte selv før man begynner å bruke sportsdelen eller? Jeg har ei jente på 7 1/5 mnd og hun sitter ikke ennå, men bag`en begynner å bli liten og hun er veldig opptatt av å få med seg ting rundt seg og vil ikke ligge flatt. Hva mener dere...?
magica og lille tryll ♡ Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Jeg begynte å sette lille tryll opp på det nederste hakket i vogna før hun kunne sitte selv, ca ved 7 mnd alder. Trilleturen ble straks mye hyggeligere da. Det er vel det at de ikke skal sitte uten støtte før de kan sitte selv, mens hvis de har støtte i ryggen så kan de sitte oppe i korte intervaller.
ROFL Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 Vi måtte bytte til sportsdelen da han var 5mnd, for da var det ikke lenger palss til ham i bagdelen. Men han ligger i nesten full liggestilling.
Lemonia Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Vi byttet til sportsvogn ved 5 mnd. Den har full liggestilling og han fikk også ligge på nest nederste hakk slik at han kom litt opp, men ikke satt ordentlig.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 Vi har brukt sportsvogn med pose / mykbag helt fra fødselen. Har ikke bag i det hele tatt. Et barn på 7,5 mnd kan godt sitte litt opp, trenger jo ikke å ha full sittestilling men ryggen litt opp bare.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 Vi tok i bruk sportsdelen nå når hun ble 6 mnd, men fordi hun har lengre våkeperioder nå, og det er ikke snakk om at hun ligger rolig i bagdelen når hun er våken. Da vil hun opp og se. Hun kan ikke sitte selv, men hun ligger litt skrått i sportsvogna, nesten som hun gjør i bilstol, i tillegg kan den legges så og si helt ned hvis hun skal sove. Jeg bruker den kun når vi skal på bytur og være en stund, men for vanlig trilletur ute så bruker vi fortsatt bagdelen. Jeg tror det går bra fordi om. Vet om flere som tok i bruk sportsvogna da ungen var 4-5 mnd.
Mamma´n til lillemor Skrevet 17. april 2010 #7 Skrevet 17. april 2010 Vi begynte med sportsdelen da lillemor nekta å ligge i bagen. Vi hadde brukt reisetrille på 2 uker ferie, og da vi kom hjem var det særdeles upopulært å ligge i bag, da var hun 8 1/2 mnd. Hun sitter selv, og det passa fint med sesongen å bruke bagen ut vinteren. Men du kan nok fint begynne med sportsdel nå som babyen er 7 1/2.
#lela# Skrevet 17. april 2010 #8 Skrevet 17. april 2010 Jeg svarte nettopp på den andre tråden vedr sporstdel. Vi tok den altså i bruk nå nettopp, hun er 4 mnd. Så lenge hun ikke sitter, går det bra. Ligger på nestnederste hakk, vipper henne ned det helt nederste når hun har sovnet. Selv om hun ikke sitter, får hun mer inntrykk enn når hun ligger i bag, og det var hun klar for nå.:-)
Tigerpote Skrevet 17. april 2010 #9 Skrevet 17. april 2010 Fysioterapeut sa til oss vi bare måtte la henne sitte i vogna selv om hun ikke sitter selv enda. Hun er snart 6 mnd. Jeg bekymrer meg mer for om hun ligger trygt der, i fht å falle ut... Følger med seler da men, vet ikke riktig.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 17. april 2010 #10 Skrevet 17. april 2010 Begynte med sportsdel da mini var 4 mnd, er 5 mnd nå. Har Mountain Buggy så han ligger nesten helt flatt i den. De gangene han våkner setter jeg han litt opp og det syns han er veldig stas. Har både seat-insert og tykk pose så han sitter stødig. Bruker selene også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå