Gå til innhold

Spørsmål ang. el-tester!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at de varierer i styrke disse strekene, fra dag til dag? Eller er det "typisk" at de blir sterkere og sterkere desto nærmere eggløsning?

Fikk ganske sterk strek i går morges, men ikke sterk nok til at den var positiv, men det var nesten. Hvis dere skjønner. Senere på kvelden og i dagmorges, fikk jeg ingen strek i det hele tatt (bare kontrollstreken).

Er det vanlig at det holder på sånn? Har ikke brukt el-tester noe særlig... Temper egentlig til vanlig, men..tempene mine er avhengig av stabilt vær for å vise riktig eller noe sånn....

Eller er det min kropp som er litt merkelig? Prøver seg på eggløsning, kanskje??

Håper noen kan svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring med de EL- testene er at de slå veldig forskjellig ut etter hvor konsentrert urin er når du tester. Så har fått en kjempe svak strek om morgenen, og nesten positiv om kvelden samme dag jeg.

Så tror det gjelder å finne ett tidspunkt på dagen du tester hver dag, og ikke drikke og tisse så mye 3 timer før ;)

Men kan jo godt hende kroppen din prøver på EL ja, men skulle tro du hadde samme mengde LH senere på dagen også da? For det forsvinner jo ikke ut av kroppen på så kort tid vel?

Skrevet

Ja, nei jeg skjønner ingenting! Hehe.. Jaja..får fortsette å teste fremover. Har ikke sjangs å holde meg så lenge på ettermiddagene. Drikker en del vann på jobb, siden jeg har fått meg en ganske fysisk jobb.. Og da blir det do-gåing også. Derfor satser jeg egentlig på å teste om morgenen. Det skal jo, i teorien, være godt nok det da...i teorien...*blæh*

Jaaja..får knagge litt videre og håpe på det beste! Hehe. Tygger på bidronninggeleen min jeg! :P

Skrevet

Er det CB el test eller billigtester?

Hvis du går etter streker er det vel billigtester du har, der står det at man ikke skal teste på med morgen urinen, men på ettermiddagen og helst etter 4 timer etter inntak av drikke.

CB sine tester er vel ganske tydelige når den er positiv eller ikke...men den kan du teste med morgenurinen.

Har du forresten fast syklus? El kan variere fra 12 til 16 dager før neste ikm....

Lykke til videre!

Skrevet

Hei

Jeg sniker litt fra 3 trimester og håper det er ok :)

Jeg vil anbefale deg og bruke CB sine el tester. Da slipper du og tyde disse strekene som kan være meget vanskelige og tyde siden de alltid kommer 2 streker som kun varierer i styrke. Streken kan være kjempesterk, og kan da være vanskelig og sammenligne om den er sterkere enn kontrollstreken osv.

CB sine er dyrere, men du får ett mye sikrere svar med disse og bruker heller ikke så mange...Er 7 stk i hver pakke, og jeg brukte bare 4 hver syklus.... Du får kjøpt disse billigere enn på apoteket om du kjøper fra billigetester.no

Lykke til :)

Skrevet

Har ikke råd til å bruke cb-tester.. Har så lange, ustabile sykluser og ingen garanti for at jeg får eggløsning! Ergo, jeg kan bli testende i 3 uker... Eller lengre.

Forrige syklus var på 40 dager. Med el på dag 25.

Har nok ikke hatt noe eggløsning enda, for er bare på dag 13 eller noe sånn. (husker ikke helt. hehe..henger meg ikke opp i tall :P) Men syns det er så rart med så forskjellige resultater på testene :-|

Temper i tillegg da, så jeg vet om jeg har el, siden testene ikke er noen sikker indikasjon. Men sliter litt med tempene også når været varierer sånn. Hehe. Slår ut på mine temperaturer.. Kjempegøy! Sikkert kroppen min som er spik, spenna gær'n, tenker jeg...... Nei..må ikke tenke for mye på selve babygreiene. Det takler jeg ikke mere. Tenker bare eggløsning jeg, så får det være godt nok.

Skrevet

Ang CB El tester...

Det er 7 pinner i pakken, på hvilken dag skal en da starte å teste ??

Har monitor her som jeg prøver for første gang ehr nå, men tenkte å evt kjøpe CB EL pinner for neste periode da vi skal ut på reise, lettere å ha med en monitoren tenkte jeg,,

Skrevet

Hvis du har 28 dagers syklus, start på dag 11-12 etter første dag av siste mens:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...