Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 kjøpte meg en fin eføy som jeg har hatt i vinduskarmen på kjøkkenet. Plutselig oppdaget jeg at det hadde komt små kryp på den, trodde først det var bittesmå edderkopp-babyer siden det var et sånt lite, tynt spindelvev der, men jeg tror faktisk det er lus...eller er ganske sikker på at det er lus. Så hva gjør jeg? Sambo sa at jeg bare skulle kaste den, men det har jeg ikke så veldig lyst til siden det bare er noen få måneder siden jeg kjøpte den. Har prøvd å spyle den i badekaret men krypene er der fortsatt.
ellen-propellen Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Ta en dråpe zalo på en sprayflaske og fyll opp med vann.Så sprayer du planten med denne blandingen med jevne mellomrom. Du kan og legge en klase med tang i bunnen av planten. Dette er egentlig råd mot roselus,men det skader jo ikke å prøve:-)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 takk for tips, det skal jeg prøve:D Hi
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Tror ikke det er lus. Jeg hadde lignende på mine eføy en gang og det var ikke lus. Lus er lysegrønne, og legger hvite egg på bladene. De lager ikke spindel. Jeg har ikke funnet ut hva som var på mine, kunne minne om meldugg med det var ikke det heller. Den ene min døde, den andre satte jeg ut, ett noen mnd var utøyet vekke, da tok jeg den inn igjen. Men eføy er vanskelig å få til inne, så tror den tørket ut til slutt allikevel. Ser du fikk tips om lusemiddel, et annet tips er grønnsåpevann eller skummetmelk.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 Høres ut som lus...ull lus. de lager litt loddent spindelvev som er hvitt. Det som har fungert best her er grønnsåpevann.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 Anonym 10.51 her Nå har jeg googlet litt, og funnet ut at det mest trolig var spinnmidd jeg hadde på mine eføy. Det er visst ikke så uvanlig å få det på eføy. Ull lus var det ikke hvertfall, spindelet såg ikke sånn ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå